Xerox iGen4 ersätter trotjänare hos CM Gruppen

CM Gruppen har investerat i en ny iGen4 digitalpress och uppgraderat en befintlig iGen3 110 från Xerox för att höja kvaliteten och effektivisera arbetsflödet. De nya maskinerna ersätter den Xerox iGen3 som gått mest i hela Norden – över 33 miljoner sidor har producerats.

– Xerox är en trygg partner med en bra serviceorganisation, och de har maskiner som matchar våra behov. iGen4 är en riktig arbetshäst som klarar av att hantera de volymer vi producerar, säger Joacim Lind. CM Gruppens förra maskin från Xerox, en iGen3 som installerades i februari 2005, har efter 33 miljoner sidor gjort sitt. När det var dags att byta upp sig föll valet åter igen på Xerox iGen. CM Gruppen trycker dagligen stora volymer och har höga krav på leveranssäkerhet från sina kunder. Det kräver mycket av maskinerna och att arbetsflödena är effektiva. – Vi vill ha utrustning som är enkel att hantera och är snabb till produktionsstart. iGen4 och iGen3 med ACQS har inbyggd kalibrering som ger betydligt jämnare kvalitet i produktionen, säger Joacim Lind, VD för CM Gruppen. CM Gruppen har levererat trycktjänster i över fyrtio år och har ett brett spektrum av kunder. Produktionsanläggningen ligger i Bromma utanför Stockholm. Företaget är även medlem i Xerox globala nätverk Graphic Arts Premier Partners, som består av nästan 800 digitaltryckerier över hela världen som alla erbjuder högkvalitativa trycksaker.