• Xerox/

Xerox iGen4 skapar nya tryck, intäkter och affärsmöjligheter världen över

Stockholm, 18 maj 2010 – Xerox lanserar nya produktförbättringar och ett kundanpassningsprogram för Xerox iGen4, hyllad som den idealiska pressen för produktion av exklusivt marknadsföringsmaterial, direktreklam och fotoböcker. De nya funktionerna ger tryckleverantörer fler sätt att möta särskilda kundbehov och möjligheter till ökade intäkter

Nya förbättringar hos iGen4 som visas på IPEX 2010: • Utökad anslutning med Heidelberg Prinect Print Shop Workshop: hybrida tryckjobb som omfattar både digitala sidor och offsettryck är på uppgång. Xerox kommer att visa hur FreeFlow Digital Workflow Collection och Prinect-verktyg integreras för att automatiskt dirigera hybrida applikationer till rätt utskriftsmotor. Användare kan exempelvis med en knapptryckning bifoga kundanpassade digitala omslag till ett offset-tryck av fotoböcker. • Inlämning av tryckjobb genom mobilen: Xerox kommer att visa ett lättanvänt arbetsflöde för att lämna in tryckjobb genom mobilen. Detta görs genom att använda QR-koder – en tvådimensionell streckkod – och lösningen är utvecklad för företag med behov av att beställa jobb på distans. QR-koderna är länkade till mjukvaran FreeFlow som startar ett webbaserat skyltfönster. Genom detta gränssnitt kan användare snabbt välja och godkänna order, och sedan skicka dem till utskriftskön. Xerox kommer att använda fjärrordersystemet för att hantera marknadsföringsmaterial som har skrivs ut och distribueras på mässgolvet under IPEX. • Kundanpassningsprogram: Ägare av Xerox iGen4 220 Perfecting Press kan förvandla sin maskin till en skräddarsydd lösning för att möta särskilda behov, till exempel stöd för specifika inmatningsmoduler (tjockare rullar), unika matnings- eller efterbehandlingslösningar samt ytterligare dataströmmar och format. • C.P. Bourg BMEx Booklet Maker: producerar broschyrer med måtten 364mm x 286mm vilket gör detta till branschens största alternativ för klamring. Det ger tryckleverantörer den unika möjligheten att trycka överdimensionerade kataloger och kalendrar i posterstorlek. Dessutom finns som tillval en tresidig trimningsmodul för fullt utfall. iGen4 och iGen4 220 Perfecting Press finns på display hos Xerox monter på IPEX, Hall 7, 18-15 maj.