Xerox lanserar DocuShare Mobile

- virtuellt kontor för medarbetare på språng

Stockholm, 6 maj, 2013 – Under 2014 kommer anställda i kunskapsintensiva yrken använda i snitt 2,8 uppkopplade enheter (2012 var samma siffra 2,3*) per person. För att hantera ökningen av smarta mobiler, läsplattor och andra mobila enheter som används i arbetet lanseras nu Xerox DocuShare Mobile, en lösning som ger Xerox befintliga DocuShare-användare möjlighet att redigera, söka och dela med sig av affärsdokument i Xerox DocuShare, direkt från en mobil enhet.

Medarbetare som arbetar mobilt får nu, på ett säkert sätt, tillgång till Content Managment-systemet DocuShare direkt från en mobil enhet. Det ger dem möjlighet att söka, läsa och ladda ner dokument, eller dela med sig av innehåll, som en del i affärsprocessen. Innehavare av iOS-baserade enheter blir först att ta del av den nya tjänsten via sin iPhone och/eller iPad och det planeras för att göra DocuShare tillgängligt för Android-enheter längre fram.

– Fler och fler av företagens processer sker idag både utanför kontoret och utanför kontorstid. Våra kunder bekräftar att tillgången till dokument i DocuShare från en mobil enhet, var som helst och när som helst, ökar effektiviteten i företaget, säger Carl-Magnus Nilsson, produktansvarig för DocuShare i Sverige.

Med den nya mobilklienten för DocuShare kan medarbetare använda sin telefon eller läsplatta för att ta bilder, hantera mötesanteckningar och komma åt affärsdokument. De kan sedan enkelt dela med sig av dem till kollegor eller publicera dem på en säker DocuShare- sida. Mobila medarbetare kan även välja att skriva ut dokument från DocuShare Mobile, förutsatt att de har en e-postbaserad skrivarlösning som Xerox Mobile Print eller Xerox Mobile Print Cloud installerad på sin DocuShare-server.

Tillgänglighet
Xerox Mobila klient för DocuShare blir tillgänglig i Apples AppStore under andra kvartalet 2013. I framtiden kommer det även att släppas en version för Android-baserade enheter.

*Cisco IBSG Horizons Study, Maj 2012

Carl-Magnus Nilsson, Produktchef på Xerox Sverige, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com

Stefan Lundin, Pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80, stefan.lundin@xerox.com

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Om Xerox DocuShare
Xerox DocuShare är en Enterprise Content Management-applikation utvecklad av Xerox. DocuShare tillhandahåller funktioner för dokumenthantering, processautomatisering och papper-till-digitalt-lösningar och möjliggör kostnadsbesparingar och produktivitetsvinster för Xerox kunder inom Managed Print Services. Läs mer om DocuShare på docushare.xerox.com.

Läs mer om Xerox Enterprise Content Management på www.xerox.com/ecm.

Xerox Sverige är den svenska delen av Xerox, som är världens ledande företag inom affärsprocesser och dokumenthantering.  Xerox teknik, kompetens och tjänster gör det möjligt för arbetsplatser – från små företag till stora globala organisationer - att förenkla hur arbetet utförs och låta kunderna fokusera mer på det som betyder mest: kärnverksamheten. Xerox erbjuder outsourcing av affärsprocesser och IT- tjänster, inklusive databehandling, lösningar inom vårdsektornHR-administrationfinansiell supporttransportlösningar och CRM-tjänster till organisationer över hela världen.

Företaget erbjuder även ledande dokumentteknik, tjänster, mjukvara för grafisk kommunikation och kontorsmiljöer i alla storlekar. Xerox har idag över 140 000 medarbetare representerade i mer än 160 länder. För mer information, besök www.xerox.se.