Xerox lanserar mångsidig skrivare för alla miljöer

Stockholm, Sverige, 4 september 2013 - Xerox lanserar en ny skrivare som förenklar produktionen för flera olika tillämpningar - från slitstarka polyesteretiketter och skyltar, till menyer och broschyrer – och ger tjänsteleverantörer inom tryckeribranschen fler sätt att möta kundernas behov och ta nya affärer.

Xerox Colour 570 är en mångsidig printer som har anpassats för olika produktionsmiljöer så som snabbproducerande tryckerier, in house-verksamheter, byråer, små företag och tillverkare med olika behov och krav.

Skrivarens multifunktionella egenskaper gör det möjligt för kontorsarbetare att kopiera, skanna, skriva ut och faxa samtidigt som grafiska designers kan använda skrivaren för att producera högkvalitativa applikationer. Kombinationen av en 2400x2400 dpi-upplösning och Xerox EA-toner gör att resultaten blir mer levande och detaljerade med en offset-liknande yta.

Ytterligare funktioner i Xerox Colour 570 skrivare är:

• Utskriftshastigheter på 70 sidor per minut (ppm) i färg och upp till 75 sidor per minut i svartvitt.
  • Valfrihet att välja de senaste skrivarservrarna från Xerox och EFI som förbättrar färghanteringen och reducerar tidskrävande processer.
  • Utökade mediealternativ såsom polyester och vinyl.
  • Flera olika integrerade efterbehandlingsmöjligheter, så som häftning, hålslagning, vikning med fyrkantsrygg ochframkantskniv för presentationer, broschyrer och rapporter.
  • Kapacitet för variabeldata för personaliserade applikationer.
  • Xerox Mobile Print Cloud gör det möjligt för användarna att skriva ut på enheten var de än befinner sig från valfri dator eller mobilenhet.
  • Stöd för många sorters media, både bestruket och obestruket papper upp till 300 gsm; upp till 220 gsm automatisk duplex för de flesta stackar.

Xerox Colour 570 Printer finns tillgänglig för order redan idag.

Följ Xerox Sverige på Facebook.

Carl-Magnus Nilsson, Produktchef på Xerox Sverige, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com

Stefan Lundin, Pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80, stefan.lundin@xerox.com

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Ända sedan Xerografi uppfanns för 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. Idag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox anställda och med kunder i 160 länder tillhandahåller vi affärstjänster, utrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer.

För mer information, besök www.xerox.com.

Xerox har sitt svenska huvudkontor i Upplands Väsby, norr om Stockholm, tillverkning och logistikverksamhet på Irland, Storbritannien och Holland, samt ett forsknings och utvecklingscenter – Xerox Research Centre Europe – i Grenoble, Frankrike.