Xerox lanserar ny iGen4

- Ökad konkurrenskraft genom automatisering och effektivare produktioner

STOCKHOLM, 4 april 2013 – Xerox lanserar en ny generation av den prisade iGen4-plattformen – nya Xerox iGen4 Diamond Edition, som svarar på tryckeriernas ökade efterfrågan på teknik som skapar lönsamhet för verksamheten.

Med nya iGen4 Diamond Edition blir prepress och jobbuppsättning enklare samtidigt som produktionstiderna förkortas, vilket ger tryckerier ökad konkurrenskraft vid produktion av broschyrer, kataloger, magasin och direktreklam. Nya iGen4 har en jämn och stabil bildkvalitet så att det första trycket har samma kvalitet som det sista.

Förbättringarna i iGen4 Diamond Edition är tidsbesparande, automatiserade funktioner som hämtats från Xerox iGen 150, inklusive 660 mm avläggare och integrerad och automatiserad färgkontroll..

Alla uppdateringar i iGen4 Diamond Edition är tillgängliga för nuvarande iGen4-kunder och inkluderar:

• Automatisk ”Image-to-Paper”-justering - manuella inställningar ersätts med en automatiserad rutin, som eliminerar tidsödande papperspassning.
  • IntegratedPLUS efterbehandling av häften – genom att använda JDF-teknik och automatiserad efterbehandling blir produktion av häften enkel och du gör prepress, tryck och färdigställande med en knapptryckning.
  • Ökad effektivitet - med antingen EFI Fiery Controller eller Xerox FreeFlow Controller kan iGen4 Diamond Edition hantera olika arbetsflödeslösningar som ökar effektiviteten i produktionen.
  • Automatiserad färghantering - ersätter och eliminerar manuella steg genom att automatiskt analysera färgen och meddela när trycket är klart för produktion.

Tryckerier kan även använda sig av Xerox ProfitAccelerator Digital Business Resources, som är branschens bredaste verktygserie för affärsutveckling, som hjälper verksamheter att få ut det mesta av sin investering.

Return on investment
Enligt en undersökning som genomförts av SpencerLab Digital Color Laboratory ger iGen4-plattformen god ROI och får högsta “Tillgänglighet” av de undersökta tryckpressarna. Högre “Tillgänglighet” betyder ökad prestanda, vilket i sin tur ger fler säljbara trycksaker till kunderna och större intäkter till tryckerierna.

iGen4 Diamond Edition finns tillgänglig från maj 2013.

Hans Öberg, Produktchef på Xerox Sverige, 070-662 01 77, hans.oberg@xerox.com

Stefan Lundin, Pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80, stefan.lundin@xerox.com

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Xerox Sverige är den svenska delen av Xerox, som är världens ledande företag inom affärsprocesser och dokumenthantering.  Xerox teknik, kompetens och tjänster gör det möjligt för arbetsplatser – från små företag till stora globala organisationer - att förenkla hur arbetet utförs och låta kunderna fokusera mer på det som betyder mest: kärnverksamheten. Xerox erbjuder outsourcing av affärsprocesser och IT- tjänster, inklusive databehandling, lösningar inom vårdsektornHR-administrationfinansiell supporttransportlösningar och CRM-tjänster till organisationer över hela världen.

Företaget erbjuder även ledande dokumentteknik, tjänster, mjukvara för grafisk kommunikation och kontorsmiljöer i alla storlekar. Xerox har idag över 140 000 medarbetare representerade i mer än 160 länder. För mer information, besök www.xerox.se.