Xerox lanserar ny skrivare för svartvit produktion

Stockholm, Sverige, 10 september – Xerox nya svartvita modell i instegssegmentet för produktionslösningar, är lösningen på krävande jobb för transaktionsdokument, böcker och manualer.

Med Xerox D136 Copier/Printer and Printer kan användaren välja utskriftshastighet, skrivarserveralternativ och slutbehandling för att matcha produktionskraven. Enheten är designad att passa in i de flesta miljöer och den utökade kapaciteten av olika sorters media erbjuder fler applikationsval, från fönsterdekaler till visitkort och magneter.

Förenkla arbetsflöden
Xerox D136 Printer/Copier kan levereras med antingen Xerox EX Server från Fiery eller med Xerox FreeFlow Print Server. EX Serverns spektrofotometer kalibrerar skrivaren för att garantera jämna gråskalor oavsett enhet. Xerox FreeFlow Print Server kommer som standard med D136 som ren skrivarversion.

Snabb och produktiv
Med en hastighet på upp till 136 sidor per minut, går det snabbare att köra större utskriftsjobb. Med högkapacitetsmatare för överdimensionerade media, kan enheten hantera varierande pappersstorlekar och individualiserade mediaval,  och innebär ytterligare kapacitet om 4000 ark..

Konsekvent bildkvalitet
Upplösning på 2400x2400 dpi, tillsammans med Xerox EA Toner, gör att text, foton och grafik kan reproduceras med skarpa halvtoner och solid svärta. Tonern levererar  även en mindre glansig yta, vilket resulterar i en professionell matt ytfinish.

Utökade efterbehandlingsmöjligheter
Enhetens efterbehandlingsmöjligheter  hjälper  kommersiella tryckerier att öka lönsamheten och reducera kostnaderna. Tryckerier kan till exempel välja  en skräddarsydd efterbehandling framtagen för kundens  specifika behov.

De kan även expandera sin produktlnje med möjligheten att producera enkel, Z och C vikning i kombination med fyrkanstrygg  i en integrerad efterbehandling.

Xerox Tape Binder, som klarar av att binda upp till 125 sidor av papper på 75 gsm, gör det enklare att skapa samarbeten och uppdrag med bokförlag. Funktionen är även kompatibel med Plockmatic Pro 50/35 Booklet Maker, vilket gör sadelhäftning och vikning snabbt och enkelt.

Xerox D136 Copier/Printer och Xerox D136 Printer är tillgänglig från och med den 1 oktober 2013.

Carl-Magnus Nilsson, Produktchef på Xerox Sverige, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com

Stefan Lundin, Pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80, stefan.lundin@xerox.com

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Ända sedan Xerografi uppfanns för 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. Idag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox anställda och med kunder i 160 länder tillhandahåller vi affärstjänsterutrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer.

För mer information, besök www.xerox.com.

Xerox har sitt svenska huvudkontor i Upplands Väsby, norr om Stockholm, tillverkning och logistikverksamhet på Irland, Storbritannien och Holland, samt ett forsknings och utvecklingscenter – Xerox Research Centre Europe – i Grenoble, Frankrike.