Xerox lanserar snabb Light Production-serie

Efterbehandlingsmöjligheter för böcker, manualer, fakturaunderlag och nyhetsbrev.

Stockholm, 21 mars, 2012 Xerox’s senaste serie Light Production-enheter – Xerox D95/D110/D125 Kopiator/Skrivare och D110/D125 Skrivare – ger skarp svart-vit bildkvalitet både snabbt och effektivt.

Serien har tagits fram för att hantera kraven från utskriftsintensiva miljöer och ska förenkla för utbildare att skapa kursmaterial, studentförteckningar, kurspaket och inbundna material. Produktiviteten ökar med mjukvara för arkivering och frankering. Detta möjliggör för användare inom juridik, försäkring och hälsovård att lagra dokument elektroniskt och garantera äktheten med hjälp av numrering.

– De snabba skannrarna och det förenklade grafiska gränssnittet kommer att göra de nya produkterna populära i enklare produktionsmiljöer där användarvänlighet och prisvärd produktion är viktigt, säger Carl-Magnus Nilsson, produktchef på Xerox Sverige.

Kopiator/skrivar-modellerna kommer i hastigheterna 95, 100, 110 och 125 sidor/min (ppm) och skrivarmodellerna D110/D125 kommer i hastigheter på 110 och 125 ppm, vilket passar bra i transaktionsdatamiljöer.

Snabba och enkla

• Xerox D95/D110/D125 kopiator/skrivare har enkelmatad färgskanner som standard, en upplösning på 2400 x 2400 dpi upplösning och kan skriva ut från och spara på ett USB-minne.
  • Den inbyggda skannern tar upp till 200 bilder per minut och som hanterar stora volymer och komplexa jobb med en 250-sidors automatisk dokumentmatare.

Verktyg för avancerade arbetsflöden

• En integrerad kontroll är standard på D95/D110/D125 kopiator/skrivar-modellerna vilket ger kraftfulla arbetsflöden med en pekskärm som är enkel att använda. Xerox FreeFlow Print Server finns som tillval och ökar flexibiliteten.
  • Med hjälp av Extensible Interface Platform kan användarna förenkla arbetsprocesserna direkt via gränssnittet i pekskärmen.

Flera olika efterbehandlingsalternativ

• En rad olika efterbehandlingsalternativ hos D95/D110/D125 ger professionella dokument, från häftesproduktion till vikning, häftning och hålslagning. Användare kan enkelt göra tejpbindning, ringbindning och hela häften med hjälp av Xerox Tape Binder, GBCe-binder 200 och Plockmatic Pro30 Booklet Maker.

Xerox D95/D110/D125 kopiator/skrivare och D110/D125 skrivare finns nu tillgänglig för beställning med installation i början av april. Maskinerna finns tillgängliga via Xerox direktförsäljningskanal och återförsäljare.

D95/D110/D125 kopiator/skrivare visas upp I Xerox monter på Drupa 2012, den 3-16 maj i Düsseldorf, Tyskland. Mer information om Xerox närvaro på Drupa finns på: www.xerox.com/drupa

Carl-Magnus Nilsson, Produktchef på Xerox Sverige, 08-795 18 06, carl-magnus.nilsson@xerox.com

Stefan Lundin, Pressansvarig på Xerox Sverige, 08-795 10 80, stefan.lundin@xerox.com

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Om Xerox Europa
Xerox Europa, den europeiska delen av Xerox Corporation, marknadsför ett omfattande sortiment av såväl hårdvara och mjukvara som lösningar och tjänster. Verksamheten fokuserar på tre huvudområden: små och stora kontorsmiljöer, produktions- och grafiska miljöer, samt tjänster som omfattar konsultverksamhet, systemdesign och projektstyrning, samt dokumentoutsourcing. Genom ACS, ett dotterbolag som Xerox förvärvade i februari 2010, kan Xerox även erbjuda omfattande outsourcinglösningar för affärsprocesser och IT, inklusive databehandling, hantering av personalförmåner, finanssupport samt tjänster kring kundrelationshantering för kommersiella och statliga organisationer över hela världen. Xerox 134 000 medarbetare tar hand om kunder i fler än 160 länder.

Xerox Europa har fabriker och logistikverksamhet på Irland, i England och Nederländerna samt ett forsknings- och utvecklingscenter i Grenoble, Frankrike. För mer information, besök www.xerox.se.