Xerox och Mitsubishi Heavy Industries i samarbete kring intelligenta transportsystem

Hiroyuki Toda, general manager, ITS Strategic Business Unit, deputy head, ICT Solution Headquarters, Mitsubishi Heavy Industries och Ken Philmus, senior vice president, Transportation Services, Xerox

Stockholm, den 27 oktober, 2015 – Under ITS World Congress and Exhibition, som genomfördes i Bordeaux den 5-9 oktober, tecknade Xerox och Mitsubishi Heavy Industries (MHI), båda ledande inom transportlösningar, en överenskommelse om att samarbeta globalt för utveckling av intelligenta transportsystem (ITS).

– Xerox och MHIs erbjudanden inom ITS kompletterar varandra. Tillsammans ska vi hitta möjliga samarbeten där vi med gemensam kraft kan skapa bättre och mer konkurrenskraftiga erbjudanden för transportmyndigheter och operatörer runt om i världen, säger Ken Philmus, senior vice president, Transportation Services, Xerox.

De båda bolagen kommer att fokusera på elektroniska tullavgifter, trafikhantering på motorvägar, telematik och intelligent parkering i urbana miljöer, där Xerox redan har stor kunskap inom mjukvara för back-end och hantering. Främst i Nord- och Sydamerika och Europa. MHI är starka inom mjukvara för front-end och underhåll, främst i Japan och Asien.

– MHI har som mål att expandera utanför Japan och Asien. Vi är övertygade om att vi kommer att kunna skapa ett bättre erbjudande till ITS-branschen genom att arbeta tillsammans med Xerox, säger Hiroyuki Toda, strategichef, ICT Solution Headquarters, Mitsubishi Heavy Industries.

Om Mitsubishi Heavy Industries
Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI), har sitt huvudkontor I Tokyo och är ett av världens ledande tillverkare av tunga maskiner, med en omsättning på 3 992,1 miljarder yen under räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2015. MHI diversifierade utbud av produkter och tjänster innefattar skeppsbyggen, kraftverk, kemiska fabriker, miljöutrustning, stålkonstruktioner, industriella och generella maskiner, flygplan, rymdsystem och system för luftkonditionering.

För mer information, besök MHIs webbsida: www.mhi-global.com/index.html

Xerox är ett globalt tjänste-, teknik- och dokumenthanteringsföretag som hjälper organisationer att förändra sättet som de hanterar sina affärsprocesser och sin information. Med huvudkontor i Norwalk, Connecticut, USA har Xerox fler än 140 000 anställda och gör affärer i mer än 180 länder och tillhandahåller affärsprocesstjänster, tryckutrustning samt hårdvara och mjukvara för att hantera information - från data till dokument. Läs mer på www.xerox.se

Om oss

Om XeroxXerox Corporation omsätter 11 miljarder amerikanska dollar och är branschledande när det gäller innovation kring hur världen kommunicerar, kopplas samman och arbetar. Vår kompetens är viktigare än någonsin då kunder av alla storlekar vill förbättra sin produktivitet, maximera lönsamheten och öka tillfredsställelsen. Vi gör detta för små, medelstora och stora företag, regeringar, grafiska kommunikationsleverantörer och för våra partners till dessa. Vi förstår kärnan i arbetet – och alla former det kan ta. Vi omfamnar den alltmer komplexa världen av papper och digitala lösningar. Kontor och mobilt. Personligt och socialt. Varje dag över hela världen – i mer än 160 länder – hjälper vår teknik, mjukvara och människor till att navigera mellan dessa korsningar. Vi automatiserar, personifierar, paketerar, analyserar och säkrar information så att våra kunder kan röra sig i en allt snabbare takt. För mer information, besök www.xerox.se