Xerox presenterar världens mest produktiva digitala tryckpress

Xerox presenterar iGen4 220, världens mest produktiva arkbaserade digitala tryckpress.

Xerox iGen4 220 Perfecting Press består av två iGen4 110 tryckpressar som körs i tandem. Genom att integrera två iGen4 110-maskiner i en produktionslinje kan systemet producera upp till 220 sidor i minuten. Detta ger en månatlig volym på upp till sju miljoner sidor. iGen4 har dubbelt så hög hastighet och produktivitet som en ensam maskin, vilket sparar både arbetskraft och kostnader. iGen4 220 är också mer kompakt än två separata iGen4 110-maskiner och eftersom två tryckpressar står i samma produktionslinje kan en efterbehandlingsmodul hantera jobb från båda. – iGen4 220 kommer att uppskattas av kunder som behöver kort genomloppstid och extremt hög produktivitet till lägre kostnad – både direkt och indirekt, säger Roger Wiig, nordisk marknadschef för Xerox Production Solutions. Kunderna kan bygga vidare på befintlig utrustning genom att uppgradera en iGen4 110-tryckpress till en iGen4 220 Perfecting Press. Xerox iGen4 220 är baserad på samma teknik som tandemarkitekturen i Xerox Nuvera 288 Perfecting Production System. Båda modellerna utnyttjar kraften i två motorer som är utformade och administreras som en motor. En av fördelarna med denna design är att tryckpressen kan fortsätta att producera även om en av motorerna behöver service. Detta maximerar drifttiden och produktiviteten. Systemet levereras med en in-line spektrofotometer för varje motor som standard. Detta automatiserar uppgifter som kalibrering och kontroll av färger, och ger även maximal drifttid. iGen4 220 Perfecting Press körs med FreeFlow Print Server-teknik, integrerat med FreeFlow Output Manager som säkrar ett effektivt arbetsflöde. Systemet kan levereras med en rad olika efterbehandlingsalternativ. iGen4 220 Perfecting Press kommer att finnas tillgänglig under andra kvartalet 2010.