Xerox tar in Misco som ny partner

Stockholm, Sverige, 28 mars 2014 – Xerox har tecknat ett nytt partneravtal med it-återförsäljaren Misco. Partnerskapet innebär att Misco blir ny återförsäljare av Xerox produkter och tjänster i Sverige.

– Genom det nya partneravtalet blir vi en ännu starkare leverantör och får ett välkänt varumärke med erkänt bra produkter och tjänster i vårt utbud. Vi ser även en stor möjlighet att sälja till offentlig sektor genom Xerox befintliga ramavtal. Dessutom kan vi nu erbjuda Xerox större maskiner som vi upplevt en stor efterfrågan på, säger Michael Lagerström, försäljningschef på Misco.

Sedan tidigare är Misco en certifierad partner till Xerox i flera europeiska länder, vilket även bidragit till det svenska partneravtalet.

– Partneravtalet med Misco är ett naturligt steg för Xerox Sverige då vi nu satsar mycket på att utöka vår partner- och återförsäljarkanal ytterligare. Misco är progressiva i sitt företagande och är ett kvalitetsbolag med globala ambitioner som vi är glada att få som ny försäljningspartner, säger Bengt Ceder, kanalansvarig på Xerox Sverige.

Michael Lagerström, försäljningschef för offentlig sektor på Misco, 08-120 460 63, michael.lagerstrom@misco.se

Ända sedan Xerografi uppfanns för mer än 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. Idag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox anställda och med kunder i 160 länder tillhandahåller vi affärstjänster, utrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer. För mer information, besök www.xerox.com.