Xerox tecknar avtal med Unilabs

– Utskriftstjänst ger ökad patientsäkerhet och frigör resurser

Stockholm, den 27 september, 2013 - Xerox, ledande inom dokumenthantering och dokumenttjänster, har tecknat ett fyraårsavtal med diagnostikföretaget Unilabs. Avtalet innebär att Xerox ska leverera utskriftstjänster (Managed Print Services) till Unilabs komplexa utskriftsmiljö.

– Vi är glada över att Unilabs valde Xerox i den här upphandlingen. Vår flexibla och skalbara utskriftstjänst erbjuder säkra utskrifter som är en kritisk funktion inom vårdbranschen. Den sänker även kostnader och frigör resurser hos Unilabs, säger Stefan Ivarsson, försäljningsdirektör för Large Enterprise Operations på Xerox Sverige.

Unilabs driver idag en omfattande verksamhet i Sverige med cirka 900 anställda som främst sysslar med röntgen och laboratoriediagnostik. Företaget såg ett stort behov av att implementera säkra lösningar för både utskrifter och fax på grund av de sekretesslagar kring hantering av patientinfo som gäller inom vårdsektorn.

– Xerox har förstått vårt behov och de har presenterat lösningar som tillgodoser dessa behov samtidigt som de varit väldigt professionella och affärsmannamässiga i alla kontakter. Den viktigaste funktionen är att de erbjuder en komplett tjänst och säkra utskriftslösningar som innebär att vi nu kan frigöra resurser och fokusera på vår kärnverksamhet, säger Lars Andersson, Manager IT Unilabs AB.

Avtalet löper över fyra år.

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Ända sedan Xerografi uppfanns för 75 år sedan, har Xerox förenklat arbetet för företag. Idag är Xerox världsledande inom affärsprocesser och dokumenthantering, och hjälper människor att bli mer effektiva så att de kan fokusera på sina riktiga affärer. Med fler än 140 000 Xerox anställda och med kunder i 160 länder tillhandahåller vi affärstjänsterutrustning för utskrift och tryck samt mjukvara för kommersiella och offentliga organisationer.

För mer information, besök www.xerox.com.

Xerox har sitt svenska huvudkontor i Upplands Väsby, norr om Stockholm, tillverkning och logistikverksamhet på Irland, Storbritannien och Holland, samt ett forsknings och utvecklingscenter – Xerox Research Centre Europe – i Grenoble, Frankrike.