• Xerox/

Xerox tillsätter Raluca Garpedal att leda satsningen på storformatslösningar i Norden

Stockholm, den 28 september 2010 – Xerox tillsätter Raluca Garpedal för att leda företagets tillväxtsatsning på nordiska marknaden för storformatslösningar. Ralucas långa erfarenhet som kanal- och partnerchef på Xerox Sverige blir ett starkt stöd för företagets nya fokus på detta marknadssegment.

– Tillsättningen av Raluca innebär att våra nordiska kunder och partner kommer att få ytterligare fokus och support från vårt håll. Vi har haft stora framgångar med våra storformatslösningar över hela Europa och de senaste 24 månaderna har vi lanserat inte mindre än tolv nya produkter. Dessa omfattar CAD, grafik för inomhus- och utomhusbruk, såväl som ett flertal marknadsledande arbetsflödesprodukter, säger Howard Witt, Europachef för storformatslösningar hos Xerox.

– Under det senaste året har Xerox i Norden förbättrat sitt garantiserviceprogram för att kunna erbjuda större utvecklingsmöjligheter och ett utökat tjänsteerbjudande. I Norden har Xerox även ingått avtal med en rad nya partner och investerat i flera utbildningsprogram för att hjälpa våra partner att utveckla sina verksamheter. Vi befinner oss nu i ett väldigt bra läge för fortsatt expansion på den nordiska marknaden för storformatslösningar, säger Raluca Garpedal, Nordenchef för storformatslösningar hos Xerox.

I dagarna arrangerar Xerox Sverige ett säljundervisningstillfälle i Stockholm för att berätta om de senaste produkterna och lösningarna för anställda. Under eventet kommer Xerox att föra samman nyckelpartner med experter från alla delar av branschen och på detta sätt förmedla direktkunskap kring de nya erbjudandena för att stärka företagets position i Norden. Xerox har dessutom investerat i nya showroom för storformatslösningar i Danmark och Sverige för att stödja partner och kunder genom information om de allra senaste lösningarna från Xerox.

– Tidigare har Xerox storformatskunder varit tvungna att förlita sig enbart på garantiservicesupport från tredjeparter. Men framöver kommer Xerox att ge kundsupport antingen direkt eller genom ackrediterade tjänsteleverantörer. Det gör att vi kan tillhandahålla en kundfokuserad support helt i linje med Xerox ambitioner, säger Raluca Garpedal.

För ytterligare information kontakta:
Raluca Garpedal, Xerox Sverige, +46 (0)70-399 62 37, raluca.garpedal@xerox.com
Bite Communications, +46 (0)8-402 01 00, xerox@bitepr.se

Om Xerox Europa
Xerox Europa, den europeiska delen av Xerox Corporation, marknadsför ett omfattande sortiment av såväl hårdvara och mjukvara som lösningar och tjänster. Verksamheten fokuserar på ett flertal områden: små och stora kontorsmiljöer, produktions- och grafiska miljöer och tjänster som omfattar konsultverksamhet, systemdesign och projektstyrning, samt dokumentoutsourcing. Xerox har fabriker och logistikverksamhet på Irland, i England och Nederländerna samt ett forsknings- och utvecklingscenter i Grenoble, Frankrike. För mer information besök www.xerox.se