• Xerox/

Xerox topprankas av Gartner i 2012 års Finance and Accounting Business Process Outsourcing-rapport

Stockholm, 25 juni 2012 – Gartner placerar Xerox inom sin “Magic Quadrant 2012” för sina outsourcinglösningar inom finans- och ekonomi.

Xerox tillväxt inom finans- och redovisningsområdet (F&A) demonstreras genom en stark global expansion. Idag är Xerox verksam på 90 platser i 47 länder runt om i världen, vilken är en ökning från 47 platser i 20 länder förra året.

– Vi fortsätter att investera i möjligheter och tillväxt samtidigt som vi fokuserar på produktivitet, vilket ger kunder större valmöjlighet att tillgodose sin affärs- och kundkrav. Förutom att införliva Xerox dokumenthanteringsteknik i våra erbjudanden, har vi stärkt vårt heltäckande erbjudande inom F&A genom nya tjänster som möjliggör teknik- och affärsanalys, säger Rich Dobbs, Senior Managing Director för Finance & Accounting, Xerox’s Financial Services Group.

För att komplettera Xerox erbjudanden inom finansiella tjänster förvärvades nyligen amerikanska Symcor Services. Detta för att hjälpa finansiella aktörer att anpassa sig till det förändrade betalningslandskapet, som gått från pappersbaserad betalning till elektroniska betalningar – och på så sätt skapa ett av branschens bredaste utbud av finansiella tjänsteerbjudanden.

Magic Quadrant är ett forskningsverktyg som utvecklats av Gartner. Verktyget erbjuder en visuell översikt av marknadens riktning, mognad och deltagare, och utvärderar företags visioner och deras förmåga att leverera.

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Om Magic Quadrant
Gartner rekommenderar inte någon specifik leverantör, produkt eller tjänst som visas i sina publicerade undersökningar, och råder heller inte teknikanvändare att enbart välja leverantörer med högst betyg. Gartners forskningspublikationer består av yttranden från Gartners forskningsorganisation och bör inte tolkas som faktauttalanden. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, med respekt för denna undersökning, inklusive garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett specifikt ändamål.

Xerox Sverige är den svenska delen av Xerox, som är världens ledande företag inom affärsprocesser och dokumenthantering.  Xerox teknik, kompetens och tjänster gör det möjligt för arbetsplatser – från små företag till stora globala organisationer - att förenkla hur arbetet utförs och låta kunderna fokusera mer på det som betyder mest: kärnverksamheten. Xerox erbjuder outsourcing av affärsprocesser och IT- tjänster, inklusive databehandling, lösningar inom vårdsektornHR-administrationfinansiell supporttransportlösningar och CRM-tjänster till organisationer över hela världen.

Företaget erbjuder även ledande dokumentteknik, tjänster, mjukvara för grafisk kommunikation och kontorsmiljöer i alla storlekar. Xerox har idag över 140 000 medarbetare representerade i mer än 160 länder. För mer information, besök www.xerox.se.