Xerox topprankas i Gartners globala rapport för Managed Print Services

Stockholm, 29 oktober, 2012 – Gartner placerar Xerox som ledare i sin “Magic Quadrant” för sina globala erbjudanden inom Managed Print Services (MPS).

Xerox MPS-erbjudande hjälper företag att möta sina medarbetares förändrade krav – från att underlätta för utesäljare och medarbetare som använder privata enheter (BYOD) - till att säkra konfidentiell information och förenkla komplexa affärsprocesser med nya arbetssätt för både pappersbaserad och digital information.

– MPS har utvecklats och handlar inte längre bara om att hantera utskrivna dokument. Nu handlar det om att om att lösa affärsproblem. Xerox har sin ledande position tack vare att vi tillför expertis inom affärsprocesser och IT-outsourcing för att förenkla sättet människor arbetar på, säger Andrew Morrison, senior vice president, Xerox Managed Print Services Business.

Nya bedömnings- och rapporteringsverktyg från Xerox förvärv Newfield IT fångar upp den ökade efterfrågan från små och medelstora företag och visar att MPS kan bidra till kostnadsbesparingar på upp till 30 procent, förbättra energieffektivitetet och förbättra produktiviteten. För att göra det enklare för små och medelstora företag att dra nytta av MPS har Xerox skapat en särskild -partnerorganisation (Channel Partner Operations) som ger IT-återförsäljare bättre tillgång till skräddarsydda MPS-erbjudanden. Dessutom förenklar Xerox för företag att säkert hantera utskrift i befintlig IT-infrastruktur och stödsystem genom att arbeta med partners som McAfee och Cisco.

Jonathan Stara, Spotlight PR, 076-545 40 14, jonathan.stara@spotlightpr.se

Om Gartners Magic Quadrant
Gartner rekommenderar inte någon specifik leverantör, produkt eller tjänst som visas i sina publicerade undersökningar, och råder heller inte teknikanvändare att enbart välja leverantörer med högst betyg. Gartners forskningspublikationer består av yttranden från Gartners forskningsorganisation och bör inte tolkas som faktauttalanden. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, med respekt för denna undersökning, inklusive garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett specifikt ändamål.

Xerox Sverige är den svenska delen av Xerox, som är världens ledande företag inom affärsprocesser och dokumenthantering.  Xerox teknik, kompetens och tjänster gör det möjligt för arbetsplatser – från små företag till stora globala organisationer - att förenkla hur arbetet utförs och låta kunderna fokusera mer på det som betyder mest: kärnverksamheten. Xerox erbjuder outsourcing av affärsprocesser och IT- tjänster, inklusive databehandling, lösningar inom vårdsektornHR-administrationfinansiell supporttransportlösningar och CRM-tjänster till organisationer över hela världen.

Företaget erbjuder även ledande dokumentteknik, tjänster, mjukvara för grafisk kommunikation och kontorsmiljöer i alla storlekar. Xerox har idag över 140 000 medarbetare representerade i mer än 160 länder. För mer information, besök www.xerox.se.