Xerox utnämnt av Quocirca till marknadsledare inom MPS

Analysföretaget Quocirca har utnämnt Xerox till europeisk marknadsledare inom dokumenthantering, Managed Print Services (MPS). Det framgår av rapporten ”2009 Evolving MPS Landscape – European Vendor Analysis report” som publicerats i dagarna.

Den årliga rapporten är en analys av utvecklingen inom den europeiska MPS-marknaden, styrkor och svagheter hos de ledande leverantörerna och en utblick mot framtiden. I rapporten finns även en leverantörsmatris som baseras på marknadsnärvaro och erbjudande, där Xerox placeras som marknadsledande inom MPS. Enligt rapporten är det Xerox djup och bredd inom tjänster samt företagets etablerade kundportfölj och leveranskapacitet som bidrar till positionen. Bland Xerox kunder finns P&G , Reuters, The Dow Chemical Company och EMC som alla minskar kostnaderna med upp till 30 procent och får ut det mesta möjliga av sin utskriftsinfrastruktur med hjälp av Xerox. Xerox lanserade nyligen Enterprise Print Services (EPS), den första tjänsten som hjälper företag att hantera dokumentflöden och utskriftsinfrastruktur även för utskrifter utanför kontoret – allt från kontorsutskrifter, tryckeritjänster och externa utskrifter hos till exempel anställda som jobbar hemifrån eller på fältet. Denna förmåga att hantera utskriftsbehov inom en hel organisation var en av Xerox nyckelstyrkor som Quocirca identifierade i rapporten. – Xerox position som marknadsledare i Quocircas rapport visar än en gång värdet och styrkan i vårt erbjudande. Vi hjälper MPS-kunder över hela Europa att förstå komplexa utskriftsmiljöer och de ändrade utskriftsbehoven hos anställda som jobbar både på kontoret och hemifrån. Med en sammanhängande syn på infrastruktur kan vi förenkla utskriftsprocesserna för att hjälpa företag att få kostnadseffektiva, produktiva och miljömässigt hållbara utskrifter, säger Shaun Pantling, director för Xerox Global Services i en kommentar till rapporten. Läs Quocircas rapport ” The evolving MPS landscape” här: www.quocirca.com/pages/analysis/reports/view/store250/item21982/?link_683=21982