Xerox utökar sitt försprång inom digitaltryck på IPEX 2010

Xerox presenterar flera stora nyheter inom digitaltryck på IPEX 2010, bland annat ett bläckstrålesystem för produktionslösningar. På mässan kommer Xerox också lägga stor vikt på nya arbetsflödeslösningar och affärsutvecklingsverktyg som hjälper tryckerier att öka intäkterna.

– IPEX 2010 är ett utmärkt tillfälle för besökare att se de senaste produkterna i verkliga produktionsmiljöer, men också för att hitta nya alternativ för att tjäna mer pengar och få tips på hur andra gör för att vinna affärer. Våra digitalpressar, arbetsflödesprogram och affärsutvecklingsverktyg är effektiva lösningar för tryckerier som vill lyckas i den allt tuffare konkurrensen, säger Stefan Lundin, ansvarig för IPEX på Xerox Sverige. Xerox arrangerar flera seminarier kring hur företag får bättre marginaler på tryckjobb, tips på ökad automation och bättre direktmarknadsföring. Seminarierna är både presentationer av branschexperter och demonstrationer av tillämpningar inom de olika områdena. På mässan kommer även kunder som vunnit marknadsandelar inom sina branscher med hjälp av Xerox lösningar att presentera hur de nått sin framgång. XMPie Innovation Showcase, som lanserades på Print 09, har utökats till årets IPEX. Besökare kommer själva att kunna prova hur en crossmedia-kampanj gjord i XMPie fungerar, komplett med kundanpassat vykort, e-post, kampanjwebb, GoogleMap, PayPal-betalning, SMS och uppföljningserbjudande. Flera kunder kommer att berätta om hur nya affärsmöjligheter öppnat sig via Xerox digitalteknik och affärsutvecklingstjänster. En av kunderna är Mediaware Digital på Irland som är en av de första som installerat Xerox automatiserade förpackningslösning, som tagits fram i samarbete med Stora Enso Gallop. Mediaware Digital hjälper Microsoft att få ut Windows 7 snabbare på marknaden: – Eftersom det är en global distribution på många olika språk behövde vi en lösning som kunde producera olika stora upplagor förpackningar med specialanpassad information för olika regioner. Xerox lösning var precis vad vi behövde, säger Ronan Phipps, affärs- och strategichef på Mediaware Digital. IPEX 2010 är den 18–25 maj i Birmingham och Xerox kommer att finnas i hall 7.