Xerox utsedd till ledare i Gartners rapport över utskriftshantering

​Stockholm, den 8 oktober 2010 – Xerox har av Gartner placerats i ledarkvadranten i analysföretagets rapport “Magic Quadrant for Managed Print Services (MPS) Worldwide¹”.

Magic Quadrant är ett analysverktyg utvecklat av Gartner, som ger grafiska beskrivningar av en marknads utveckling, mognad och aktörer, liksom en utvärdering av företag utifrån vision och genomförandeförmåga.

Xerox pågående investeringar för att stödja och bredda utbudet av lösningar för utskriftshantering tydliggörs inte minst av tjänsten Enterprise Print Services (EPS). Xerox EPS är den första tjänsten i branschen som hjälper användare att få kontroll över dokument som printas, delas och lagras i hela organisationen – oavsett var användarna befinner sig.

Xerox kunder inom MPS innefattar globala marknadsledare som The Dow Chemical Company, Fiat Group, Ingersoll Rand och Procter & Gamble. Även små och medelstora företag kan ta del av Xerox lösningar genom företagets globala nätverk av kanalpartner. Med hjälp av support och utbildning från Xerox kan partnerföretagen skapa egna MPS-program för slutkunder.

– Xerox var banbrytande inom strategin för utskriftshantering och vi fortsätter sätta standarden för både strategi och genomförande inom detta område, säger Stephen Cronin, ordförande på Xerox avdelning Global Document Outsourcing. Vår taktik omfattar långt mer än att bara hantera utskrifter – vi har ett nära samarbete med kunder för att skapa de förutsättningar som ligger i linje med deras befintliga och framtida affärsmål.

Ett exempel är det senaste tillägget till Xerox portfölj av utskriftstjänster, mobila utskriftslösningar. Detta är ett resultat av forskningsrådet ”Xerox and P&G Innovation Council” som utforskar framtida trender inom arbetssätt och teknik, samt konstruktionslösningar, som Procter & Gambles verksamhet kan dra nytta av. Mobila utskriftslösningar gör det möjligt för medarbetare att skriva ut direkt från sin smartphone.

-XXX-

Not: ¹ Gartner, Inc., Magic Quadrant for Managed Print Services, Worldwide, Ken Weilerstein, Cecile Drew, Yulan Li

*The Magic Quadrant is copyrighted 2010 by Gartner, Inc. and is reused with permission. The Magic Quadrant is a graphical representation of a marketplace at and for a specific time period. It depicts Gartner’s analysis of how certain vendors measure against criteria for that marketplace, as defined by Gartner. Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in the Magic Quadrant, and does not advise technology users to select only those vendors placed in the “Leaders” quadrant. The Magic Quadrant is intended solely as a research tool, and is not meant to be a specific guide to action. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

För ytterligare information kontakta:
Carl M Ghatan, Xerox Sverige, 0765-361 243, carl.ghatan@xerox.com
Bite Communications, 08-402 01 00, xerox@bitepr.se

Om Xerox Europa
Xerox Europa, den europeiska delen av Xerox Corporation, marknadsför ett omfattande sortiment av såväl hårdvara och mjukvara som lösningar och tjänster. Verksamheten fokuserar på ett flertal områden: små och stora kontorsmiljöer, produktions- och grafiska miljöer och tjänster som omfattar konsultverksamhet, systemdesign och projektstyrning, samt dokumentoutsourcing. Xerox har fabriker och logistikverksamhet på Irland, i England och Nederländerna samt ett forsknings- och utvecklingscenter i Grenoble, Frankrike. För mer information besök www.xerox.se.