Xerox vinner pris för användarvänlighet och innovation

Efter ett ha mottagit ett stort antal utmärkelser under 2009 avslutade Xerox året med att få ”Outstanding Achievement Award for IT Friendliness” från Buyer’s Laboratory Inc (BLI). Det oberoende testlabbet gav Xerox erkännande för företagets engagemang inom teknisk innovation och förmåga att leverera användarvänlig och säker teknik till sina kunder.

Totalt erhöll Xerox över 350 utmärkelser globalt under 2009 för sin innovativa teknik, pålitliga produkter och sitt ledande tjänsteutbud. Många av produkterna och tjänsterna har utvecklats med hjälp av ”Design for Lean Six Sigma”, en teknik som används av Xerox Lean Six Sigma-team för att fokusera på ingenjörsaspekterna av verksamheten och förbättra effektiviteten och minska kostnaderna förknippade med design och leverans av ny teknik. Några av Xerox utmärkelser under 2009: Innovationsutmärkelser • Phaser 7500 och den unika ”Colour by Words”-tekniken vann ”Tech Innovator of the Year Award” av Everything Channel för bästa skrivar- och tryckprodukt. “Colour by Words” är en innovativ funktion som med hjälp av vanliga vardagliga ord beskriver och styr färghanteringen för en skrivare. • Xerox FreeFlow Automation Tool erhöll “Innovative Digital Product Award” från Digital Imaging Marketing Association (DIMA). • De nya vaxmultifunktionsmaskinerna i ColorQube 9200-serien fick en “Global Outstanding Achievement Award” från BLI som ett bevis på innovationsarbetet bakom produkten. • Xerox iGen4 220 Perfecting Press utnämndes till “Future of Print Product Must See 'em” på Print ’09, årets största evenemang inom grafisk produktion. Utmärkelser för produktpålitlighet • PCMag.com delade ut “Best Printer Award for 2009” till skrivaren Phaser 7500/DN. Xerox är den enda leverantören som har med två skrivare på PCMag.com:s ”Best Products of 2009 Roundup” – Phaser 7500 och Phaser 6280. • DM Awards utnämnde Xerox DocuShare till “Content Management Product of the Year” för små och mellanstora företag. • Phaser 6130 fick en “Best Product Award” från Macworld i Spanien. • Xerox XMPie PersonalEffect 4.6 erhöll “Best of Show” i 1:1 Communications-kategorin på On Demand 2009. • PC World i Latinamerika gav DocuShare 6.5 “Best Integrated Document Solution Award for 2009”. • WorkCentre 7435 vann en “Outstanding Achievement Award for Energy Efficiency” från BLI. Utmärkelser för leveransförmåga • Gartner placerade Xerox i “Leader’s Quadrant” i “Magic Quadrant for Managed Print Services Worldwide”. • Xerox utnämndes till “No. 1 vendor for Document Process Outsourcing” och “No. 3 for Top 50 Best Managed Global Outsourcing Vendors” av Black Book of Outsourcing. • Business Solutions Magazine utnämnde Xerox till “Best Channel Vendor for ECM Hardware”. • Xerox Workgroup Colour Printers utnämndes till “2009 Channel Champions” av Everything Channel. • Channel Inside’s “Bull’s Eye Champion Award” gavs till Xerox PagePack 3.0 som “Managed Service Enabler of the Year”. Xerox har under året också fått flera utmärkelser för företagets arbete inom mångfald, etik, arbetsplatskultur, miljöprogram och ledarskap. Xerox kommer att visa sina prisvinnande erbjudanden vid flera branschevenemang under 2010, till exempel MacWorld i San Francisco, FOSE i Washington, D.C., AIIM/On Demand i Philadelphia, IPEX i Birmingham och Graph Expo i Chicago.