• Xhail AB/

IFOX Investments AB (publ) unä till XHAIL AB (publ) Offentliggör Informationsmemorandum

Report this content

IFOX Investments AB (publ) under namnändring till Xhail AB (publ) (”Xhail” eller ”Bolaget”) offentliggör idag ett informationsmemorandum (”Informationsmemorandumet”) med anledning av den företrädesemission (”Företrädesemissionen”) som Bolaget offentliggjorde den 15 april 2020.

Informationsmemorandumet, inklusive villkor och anvisningar för emissionen, finns tillgängligt på Bolagets webbplats, www.xhail.se samt www.interfoxresources.se. Informationsmemorandumet finns även tillgängligt på Eminova Fondkommission AB:s webbplats, https://eminova.se/uppdrag/ifox-investments-ab-publ/.

Sammanfattning av Företrädesemissionen
Bolagsstämmans av den 13 maj 2020 beslut om Företrädesemissionen innebär att högst 209 254 632 aktier kan emitteras med företrädesrätt för Bolagets aktieägare till en teckningskurs om 0,12 kronor per aktie. Genom Företrädesemissionen kan Bolaget tillföras högst cirka 25,1 miljoner kronor. Företrädesemissionen är säkerställd till 100% genom garantier och teckningsförbindelser. Övriga villkor framgår av Informationsmemorandumet. Bolagets aktieägare ska ha företrädesrätt att teckna aktierna, varvid 1 befintlig aktie ska berättiga till 3 teckningsrätter och 1 teckningsrätt ska berättiga till teckning av 1 ny aktie.

Vidare beslutade stämman att bemyndiga styrelsen att, i syfte att bl.a. tillmötesgå en eventuell överteckning i Företrädesemissionen, genomföra nyemission av upp till högst 200 000 000 aktier till teckningskurs SEK 0,12 per aktie.

Teckningsperioden i Företrädesemissionen löper från och med den 25 maj till och med den 8 juni 2020. Ingen handel med teckningsrätter äger rum.

Viktig information
Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i Bolaget.

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, i eller till Australien, Japan, Kanada, USA eller annan jurisdiktion där deltagande i nyemissionen skulle kräva ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Detta pressmeddelande får inte heller distribueras i eller till sådana länder eller något annat land/annan jurisdiktion om sådan distribution skulle innebära krav på sådana åtgärder eller på annat sätt strida mot tillämpliga regler. Åtgärder i strid med dessa restriktioner kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning.

Inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier eller aktier i Bolaget har registrerats, eller kommer att registreras, enligt United States Securities Act från 1933 i dess nuvarande lydelse (”Securities Act”) eller värdepapperslagstiftningen i någon delstat eller annan jurisdiktion i USA och inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier eller aktier får erbjudas, tecknas, utnyttjas, pantsättas, beviljas, säljas, återförsäljas, levereras eller på annat sätt överföras, direkt eller indirekt, i eller till USA, förutom enligt ett tillämpligt undantag från, eller i en transaktion som inte omfattas av, registreringskraven i Securities Act och i enlighet med värdepapperslagstiftningen i relevant delstat eller annan jurisdiktion i USA. Det kommer inte att genomföras något erbjudande av sådana värdepapper till allmänheten i USA.

För ytterligare information, kontakta:

Anders Thorsell, VD

Email: anders@ifoxinvest.com