PreIPO i Xoma

Hej alla Aktieägare,

Jag vill börja med att uttrycka min entusiasm över den spännande resa som vi tillsammans står inför. Redan efter en vecka på plats känner jag mig alltmer trygg i min roll och ser stor potential i vårt bolag och de möjligheter som väntar. Här kommer en uppdatering om vad som är på gång de kommande månaderna.

Ansökan till Jordbruksverket

Den sista augusti kommer vi att skicka in en ansökan till Jordbruksverkets EPI-Agri, ett stödprogram för att utveckla nya innovationer inom jordbruket. Genom detta program får vi 100% stöd för konsulter och personalkostnader som arbetar i projektet, samt 50% av investeringskostnaderna. Vårt mål är att använda detta stöd för att utveckla och bygga vår första fabrik.

Kostnadsberäkning för utveckling och produktion av första fabriken:

·       Totalkostnad: 7,5 miljoner kr

·       Stöd från Jordbruksverket: 5,5 miljoner kr

·       Xomas kostnad: 2 miljoner kr

Detta stöd ser vi som en fantastisk möjlighet för Xoma att få en stark start. Fabriken kommer inte bara att vara en viktig del för att visa upp för våra kunder, utan även användas för att odla alger till våra framtida kunder och säkerställa att de får en bra start. Mer information om EPI-Agri-stödet kan ni hitta på Jordbruksverkets hemsida.

Kommande IPO och företrädesemission

Vi planerar att genomföra en IPO under hösten. För att skapa bästa möjliga förutsättningar inför detta genomför vi nu en företrädesemission, PreIPO. Detta ger er, våra trogna aktieägare, möjlighet att delta i denna spännande fas och stärka bolagets kapitalbas. Ni kan läsa mer om vårt pitchdeck på vår hemsida: Xoma.se/event. Även nya investerare får delta i emissionen och vid överteckning kommer aktier att tilldelas i förhållande till tidigare aktieinnehav.

Information om företrädesemissionen:

·       Teckningsperiod: 2024-05-27 till 2024-06-13

·       Likviddag: 2024-06-17

·       Antal aktier: 285 000 st

·       Teckningskurs: 5,25 kr/st

·       Pre-money värdering: 31,49 MSEK

Poster att teckna:

·       1000 st: 5 250 kr

·       2000 st: 10 500 kr

·       4000 st: 21 000 kr

·       8000 st: 42 000 kr

·       12000 st: 73 500 kr

·       20000 st: 105 000 kr

·       40000 st: 210 000 kr

Jag ser fram emot att fortsätta denna resa tillsammans med er och är övertygad om att vi har en spännande framtid framför oss. Tack för ert fortsatta stöd och engagemang.

Vi har möjlighet till digital signering kontakta mig så hjälper jag er.

Isac Andersson

Xoma AB

+4670-547 33 01

Isac@xoma.se

Xoma.se

Xoma är ett Foodtechbolag som utvecklat en världsunik teknologi för odling av hållbara, ekologiska och närproducerade alger.