Xoma AB (publ) genomför nyemission

Xoma AB (publ) (”Xoma” eller ”Bolaget”) genomför nu en emission, med möjlighet för teckning utan företräde i mån av tillgänglighet, för att accelerera resan ut på marknaden, med en planerad börsnotering våren 2023.

Företrädesemissionen beslutades av styrelsen den 22 november 2022 med stöd av bemyndigande från årsstämman den 18 mars 2022. Aqurat Fondkommission AB är emissionsinstitut för Xoma i samband med företrädesemissionen. Anmälningssedlar och annan information om företrädesemissionen finns tillgängligt på Bolagets webbplats; www.xoma.se, samt på Aqurat Fondkommission AB:s hemsida; www.aqurat.se/xoma2022, till och med den 23 december 2022.

Erbjudandet i sammandrag:

• Teckningsperiod: 2 – 23 december 2022
  • Teckningskurs: 7,22 SEK per aktie
  • Antal aktier i erbjudandet: 527 894 aktier
  • Antal aktier före emission: 5 806 834 aktier
  • Antal aktier vid full teckning: 6 334 728 aktier
  • Värdering före emission: Ca 41,9 MSEK
  • Värdering vid full teckning: Ca 45,7 MSEK

Om Xoma

Xoma är ett Foodtechbolag som utvecklat en världsunik teknologi för odling av hållbara, ekologiska och närproducerade jätteräkor och alger.

2023 ser vi utöver börsnotering bl.a. uppskalning av Bolagets räk- och algproduktion, lansering av produktserie algbaserade kosttillskott, och lansering av veganskt alggodis i Bolagets roadmap.

Xoma har även ett samarbete med Metacon AB avseende förnybar energilösning som Bolaget kommer bli först i världen med.

Xoma AB
Dennis Pedersén, Investor Relations
E-post: dennis@xoma.se
Telefon: +46 (0) 707 555 207
www.xoma.se

Aqurat Fondkommission AB
E-post: info@aqurat.se
Telefon: 08 684 05 800
www.aqurat.se

Citat

2023 blir ett spännande år för Xoma, där vi ser bl.a. uppskalning av vår räk- och algproduktion, lansering av vår produktserie med algbaserade kosttillskott, och lansering av vårt supergoda veganska alggodis i vår roadmap.
Mikael Sampson, VD Xoma AB