Xoma AB och Den Vilda Kocken Inleder Strategiskt Samarbete

Xoma AB, ledande inom produktion och distribution av färska alger, är stolta över att tillkännage ett nytt och spännande samarbete med Den Vilda Kocken, en erkänd profil inom gastronomi. Detta partnerskap syftar till att främja användningen av alger i matlagning och utveckla en innovativ kokbok som inspirerar både professionella kockar och hemmakockar.

Samarbetets Innehåll

• Matlagningsworkshops och Demonstrationer: Den Vilda Kocken kommer att hålla matlagningsworkshops och demonstrationer där deltagarna får lära sig kreativa sätt att använda alger i sina rätter. Dessa workshops kommer att hållas på olika platser runt om i Sverige, inklusive restauranger och matlagningsskolor.
  • Utveckling av en Kokbok: En central del av samarbetet är utvecklingen av en kokbok som fokuserar på algbaserade recept. Kokboken kommer att innehålla en samling av recept skapade av Den Vilda Kocken, tillsammans med tips och tekniker för att integrera alger i dagliga måltider. Boken kommer att rikta sig till både amatörkockar och professionella inom restaurangbranschen.

Kommentarer från Partnerna

"Vi på Xoma är mycket glada över att samarbeta med Den Vilda Kocken. Hans kreativitet och passion för matlagning matchar perfekt med vår vision om att introducera alger som en mångsidig och hälsosam ingrediens i svenska kök," säger Isac Andersson, VD för Xoma AB.

"Det är en spännande möjlighet att arbeta med Xoma och utforska potentialen i algbaserad matlagning. Jag ser fram emot att dela med mig av mina recept och inspirera andra att upptäcka fördelarna med alger," säger Den Vilda Kocken.

Förväntningar och Framtidsutsikter

Detta samarbete förväntas bidra till att öka medvetenheten om alger som en näringsrik och hållbar matresurs. Genom att kombinera Xomas högkvalitativa produkter med Den Vilda Kockens kulinariska expertis, hoppas båda parter att inspirera fler människor att använda alger i sin matlagning.

Vi ser fram emot att dela mer information och detaljer om kommande evenemang och lanseringen av kokboken inom kort.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

• Isac Andersson på Xoma AB, 070-547 33 01, isac@xoma.se
  • Erik Brännström på Vilda Kocken, 070-328 64 86, erik@vildakocken.se

Xoma är ett Foodtechbolag som utvecklat en världsunik teknologi för odling av hållbara, ekologiska och närproducerade alger.