Xoma tecknar LOI med Grönsakshallen Sorunda

Detta LOI är ett startskott och väldigt strategiskt viktigt för Xoma att säkra sina försäljning och transporter till slutkund. Vi kommer då att kunna erbjuda färska alger åretrunt till ett stortal restauranger och butiker.

För att Xoma skall få ut sina produkter till stort nätverk i Sverige så är det viktigt för oss att hitta partner som kan hjälpa oss med försäljningen och  logistiken. Därför är det viktigt att vi börjar med att hitta partner som kan bli starka partner för att lösa denna komplexa frågan. Redan i höst kommer vi att börja testa våra produkter hos några av deras kunder för att säkerställa att vi kan hålla rätt kvalitet ända till slutkunderna.

-              Vi på Xoma är mycket glada över att vi kan starta detta samarbete och att vi redan nu i höst kan börja med att testa systemet så att vi under 2025 skall kunna skala upp detta. Säger Isac Andersson VD, Xoma AB

Information om Grönsakshallen Sorunda.

Grönsakshallen Sorunda är den personliga leverantören av främst frukt och grönt till restaurang- och storköksmarknaden och vi triggas av att utvecklas tillsammans med Sveriges bästa krögare och världens bästa leverantörer. Vi är rikstäckande med lager i Stockholm, Göteborg och Hässleholm.

Vi har ett mycket nära samarbete med några av de främsta leverantörerna och tillsammans med våra kunder kan vi vara en drivande kraft i Sveriges restaurangvärld. Vi lyssnar mycket noga på våra kunder och på vad deras behov är och tillsammans med våra leverantörer kan vi utveckla och ta fram produkter som möter de behoven.

Vi har höga ambitioner och ställer höga krav på oss själva som en innovatör och kvalitetsleverantör. Det ställer också höga krav på våra medarbetare. Vi måste hela tiden ha örat mot rälsen, se möjligheter i stället för svårigheter, fatta egna beslut och vara snabbrörliga och flexibla.

För mera information Kontakta

Xoma Isac Andersson VD, 070-547 33 01, isac@xoma.se

Grönsakshallen Sorunda Louise Söderqvist, Marknadschef, +46 70 450 58 43, louise.soderqvist@gronsakshallen.se

Xoma är ett Foodtechbolag som utvecklat en världsunik teknologi för odling av hållbara, ekologiska och närproducerade alger.