Agresso väljer Xpeedio

Report this content

Sundbyberg, den 8 februari 2008 – För att effektivt hantera ett högt men varierande tryck på supporten har affärssystemsleverantören Agresso valt att teckna avtal om incidenthantering med Sveriges ledande företag inom avancerad teknisk support, Xpeedio.

– Vi vill öka tillgängligheten och effektiviteten i vår Service Desk samt få en kontaktpunkt (Single Point of Contact) för alla inkommande ärenden. Samarbetet innebär att Agressos kundservice utvecklas ytterligare genom att vi också får ta del av Xpeedios erfarenhet och kunskap inom Service Support säger Stefan Löfgren, Supportchef på Agresso Sverige.

Xpeedio kommer initialt att agera Service Desk funktion åt Agresso som på det sättet får möjligheten att fokusera på mer avancerad problemavhjälpning. Åtagandet omfattar såväl privat som offentlig sektor. Leveransen kommer också att medföra ett anpassat systemstöd i form av Xpeedios egenutvecklade ärendehanteringssystem Xamine.

– Vi är mycket stolta över att Agresso väljer oss som supportleverantör. Vi ser detta som ett viktigt steg i vår satsning på affärssystemskompetens och vi ser fram mot ett fördjupat samarbete över tid. Säger Jens Björkman VD på Xpeedio.

Om Agresso Agresso AB utvecklar, säljer, implementerar och supporterar affärssystemet Agresso. Affärsidén är branschspecifika IT-lösningar och tjänster som ger ökad effektivitet, bättre beslutsunderlag och ökad lönsamhet. Agresso AB startade sin verksamhet i Sverige 1995, idag har man ca 370 anställda och en årlig omsättning på 360 miljoner. Företaget är också etablerat i hela Västeuropa och Nordamerika. Målgruppen är medelstora och stora organisationer inom så väl privat som offentlig verksamhet. www.agresso.se.

För mer information vänligen kontakta: Jens Björkman VD Xpeedio Tfn: 08-522 003 05 E-post:jens.bjorkman@xpeedio.se Sida 1 av 1