Backbone frigör resurser

Report this content

BACKBONE FRIGÖR RESURSER CRM-systemsleverantören Backbone och supportleverantören Xpeedio har tecknat ett avtal som innebär att Xpeedio framledes ansvarar för delar av Backbones kundsupport.

Sundbyberg, den 13 maj 2009 – I syfte att omfördela viktiga utvecklingsresurser och kompetens från supportorganisationen till utvecklingsorganisationen har CRM-systemsleverantören Backbone tecknat avtal om supporthantering med Sveriges ledande företag inom teknisk supporthantering, Xpeedio.

- På det här sättet får vi ett en kostnadseffektiv supportlösning som både höjer vår servicenivå mot kunderna och frigör resurser i vår egen organisation. Vi får även bättre koll på antalet ärenden som kommer in, vilket i sin tur skapar underlag för vår utvecklingsavdelning, säger Johanna Gustafsson, Marknadskommunikatör på Backbone

Supportavtalet mellan Backbone och Xpeedio omfattar hela supportkedjan med Service Desk, Incident Management och Problem Management samt systemstöd.

- Vi tycker att det är jätteroligt att få leverera den här tjänsten till Backbone. Backbone som företag med sin systemutvecklingsprofil och åtagandets utformning är precis i linje med vår profilering och vi ser fram mot ett långt och givande samarbete säger Tobias Österdahl, COO på Xpeedio.

Om Backbone Backbone AB bildades 1989 med affärsidé att utveckla och supporta kundsystem för försäljning och marknadsföring vilket man också fortsatt med. Backbone utvecklar webbaserade, verksamhetsnära system. System som man arbetar med varje dag måste enligt Backbone vara anpassade för verksamheten, vara snygga att se på och roliga att använda. Filosofin är att ständigt vidareutveckla systemen så att de passar ett modernt sätt att arbeta.

För mer information: Johanna Gustafsson Tobias Österdahl Marknadschef, Backbone COO, Xpeedio 08-518 014 16 08-562 676 43 johanna.gustafsson@backbone.se tobias.osterdahl@xpeedio.se www.backbone.se www.xpeedio.se