Xpeedio hjälper Upsales att effektivisera supportorganisationen

Report this content

XPEEDIO HJÄLPER UPSALES ATT EFFEKTIVISERA SUPPORTORGANISATIONEN CRM-systemsleverantören Upsales och supportleverantören Xpeedio har tecknat ett avtal som innebär att Xpeedio framledes ansvarar för Upsales kundsupport.

Sundbyberg, den 27 maj 2009 – I syfte att kostnadseffektivt hantera ett högt men varierande tryck på supporten och frigöra viktiga utvecklingsresurser har CRM-systemsleverantören Upsales tecknat avtal om supporthantering med Sveriges ledande företag inom teknisk supporthantering, Xpeedio.

- Genom samarbetet med Xpeedio får vi en kostnadseffektiv supportlösning som både höjer vår servicenivå mot kunderna och möjliggör en mer fokuserad utveckling av produkten i vår egen organisation. Dels för att vi frigör viktiga resurser internt men vi får också bättre koll på ärendestatistik, vilket i sin tur skapar underlag för vår utvecklingsavdelning, säger Helena Olafsson, vVD på Upsales.

Supportavtalet mellan Upsales och Xpeedio omfattar hela supportkedjan med Service Desk, Incident Management och Problem Management samt systemstöd.

- Upsales som företag med sin systemutvecklingsprofil och åtagandets utformning med support på alla nivåer är precis i linje med vår profilering vilket gör att vi förstås tycker att det är väldigt roligt att få leverera den här tjänsten till Upsales och ser där med fram mot ett långt och givande samarbete säger Jens Björkman, VD på Xpeedio.

Om Upsales Upsales AB är ett Stockholmsbaserat, privatägt företag som bildades 2001. Verksamheten bygger på att hjälpa Nordiska företag att öka sin försäljning. Företaget arbetar övergripande med; säljstödsystem (webbaserade Upsales CRM), mötesbokning och säljutbildningar. Visionen är att vara det självklara valet för företag i Norden som vill öka försäljningen.

För mer information: Helena Olafsson Jens Björkman vVD, Upsales VD, Xpeedio 0735-46 06 06 08-522 003 05 holafsson@upsales.com jens.bjorkman@xpeedio.se www.upsales.com www.xpeedio.se