XPENG flyttar till kontor nära Westfield Mall of Scandinavia

Report this content

Elbilstillverkaren XPENG byter kontor i Sverige. Från och med den 18 april sitter XPENG i närheten av Westfield Mall of Scandinavia, nära sin Experience store som öppnade förra året. Flytten är en del av strategin att expandera närvaron på den svenska marknaden och komma närmare kunderna.

XPENG fortsätter att expandera. I anslutning till öppnandet av ett eget servicecenter i Stäket, samt invigningen av Bilias XPENG-anläggning i Smista byter man nu även huvudkontor i Sverige. Det nya kontoret ligger i närheten av Westfield Mall of Scandinavia, nära XPENG Experience store. Kontoret ska ge XPENG ett större utrymme att växa och utveckla sin verksamhet. I och med flytten förenklas kommunikationen och samarbetet med kunder och partners.

– Vi är glada att kunna meddela vår flytt till ett nytt kontor nära Westfield Mall of Scandinavia. Vi tror att detta kommer ge oss mer frihet och möjlighet att expandera ytterligare i Sverige, säger Elvis Cheng, vd för XPENG Norden.

XPENGs nya kontor ligger på Pyramidvägen 7, 169 56 Solna.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Lily Gao, XPENG Sverige
lily.gao@xiaopeng.com

Axel Pershagen, StrandbergHaage
axel@strandberghaage.se

Om XPENG

XPENG är ett ledande teknikföretag som designar, utvecklar, tillverkar och marknadsför smarta mobilitetslösningar. Vårt uppdrag är att driva förändringen mot smarta elfordon med nytänkande teknik, samt forma framtidens mobilitetsupplevelse. För att optimera kundens mobilitetsupplevelse, har företaget skapat ett "full-stack Advanced Driver Assistance System” (XPILOT), såväl som ett smart operativsystem (Xmart OS) för en förbättrad upplevelse i bilen. XPENG har också utvecklat kärnfordonssystem för förbättrade köregenskaper, inklusive drivlinor och avancerad elektronisk arkitektur. XPENG har sitt huvudkontor i Guangzhou, Kina, med regionala huvudkontor i Peking, Shanghai, Silicon Valley, San Diego och Amsterdam. Företagets smarta elbilar tillverkas huvudsakligen vid dess fabriker i Zhaoqing och Guangzhou i Guangdong-provinsen.

För mer information, besök XPENG Global: www.heyxpeng.com