Föreslagen utdelning XPonCard Group AB - rättelse

Report this content

Föreslagen utdelning XPonCard Group AB - rättelse Styrelsen kommer att föreslå bolagsstämman att en utdelning för verksamhetsåret 2001 lämnas med 1,50 SEK (1,00) per aktie. I bokslutskommunikén finns föreslagen utdelning angiven med två olika belopp. Korrekt föreslagen utdelning är 1,50 SEK. Stockholm den 18 februari 2002 Flemming Breinholt Koncernchef XPonCard är marknadsledande i Skandinavien vad gäller utveckling, tillverkning och administration av helhetslösning för plastkort och har en global verksamhet inom SIM-kort för mobiltelefoni. Bland kunderna återfinns banker, telekomoperatörer och butikskedjor, som ser plastkort med magnetremsa och i växande grad Smart Cards som ett medel för säkrare transaktioner och långsiktiga kundrelationer. XPonCard är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT01210/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT01210/bit0002.pdf