XponCard får genombrottsorder från Nordea i Finland

Report this content

XPonCard får genombrottsorder från Nordea i Finland XPonCard, Nordens ledande leverantör av plastkort och kortrelaterade tjänster, har fått en order på automatkort i Finland. Ordern från Nordea Bank Finland är ett viktigt steg i XPonCards satsning att etablera en kraftfull närvaro på den finska marknaden för automat- och betalkort. Avtalet med Nordea omfattar tillverkning och personalisering av magnetremsebaserade automatkort. För mer information kontakta Flemming Breinholt, koncernchef XPonCard Group 0046- 8 658 75 50 XPonCard är marknadsledande i Norden vad gäller utveckling, tillverkning och administration av helhetslösning för plastkort och har en global verksamhet inom SIM-kort för mobiltelefoni. Bland kunderna återfinns banker, telekomoperatörer och butikskedjor, som ser plastkort med magnetremsa och i växande grad Smart Cards som ett medel för säkrare transaktioner och långsiktiga kundrelationer. XPonCard är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT01040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT01040/wkr0002.pdf