XPonCard introducerar snabbare teknik för tillverkning av ID-kort

Report this content

XPonCard introducerar snabbare teknik för tillverkning av ID-kort XPonCard, Nordens ledande leverantör av plastkort och kortrelaterade tjänster, kan med hjälp av nytt bildinläsningssystem korta tillverkningstiden för ID-kort. Sedan början av februari i år används ett nytt elektroniskt scannersystem vid tillverkning av ID-kort. Det nya systemet ersätter den optiska kameran som hittills använts. Med den nya moderna tekniken uppnås en mer rationell bearbetning och stora tidsvinster i produktionen. Ansökningshandlingarna måste dock även i fortsättningen vara noggrant ifyllda och fotot måste uppfylla gängse krav. Med den nya tekniken kan ett nytt id-kort teoretiskt fås på ett par dagar. För ytterligare information kontakta: EvaMaria Matell, Försäljnings- och marknadsdirektör XPonCard AB, 08-658 75 00 XPonCard är marknadsledande i Norden vad gäller utveckling, tillverkning och administration av helhetslösning för plastkort och har en global verksamhet inom SIM-kort för mobiltelefoni. Bland kunderna återfinns banker, telekomoperatörer och butikskedjor, som ser plastkort med magnetremsa och i växande grad Smart Cards som ett medel för säkrare transaktioner och långsiktiga kundrelationer. XPonCard är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT01070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT01070/wkr0002.pdf