Nu får Linköpingsborna hjälp med vikten: Xtravaganza öppnar i Linköping

Report this content

Från den första september blir det lättare för Linköpingsborna att gå ner i vikt och hålla formen. Då öppnar xtravaganza på Repslagargatan, med personliga hälsokonsulter som hjälper till med motivationen. Bakom satsningen står Nils-Åke Olsson och Marie Eriksson, tidigare ägare till Schelins konditori. Efter 20 år inom bageribranschen väljer de att satsa på hälsa i stället.

– Nu lämnar vi bullar och gräddbakelser bakom oss, och ser fram emot att hjälpa Linköpingsborna att gå ner i vikt och må bättre, säger Marie Eriksson, vd på xtravaganza viktcenter Linköping.

Xtravaganza är ett viktminskningsprogram som hjälper människor att nå och behålla sin idealvikt. Xtravaganza startades 2003 och har sedan starten hjälpt över 120 000 personer till ett sundare liv. Idag finns xtravaganza på över 200 platser i hela Norden. Xtravaganza ser till helheten och kombinerar kost och livsstil med träning och rörelseglädje. En av de viktigaste hörnstenarna är mental träning för att förändra vanor och beteenden även på lång sikt.

Lantmäteriets gamla lokaler blir inspirerande träffpunkt

Xtravaganza viktcenter i Linköping öppnar i lantmäteriets gamla lokaler på Repslagargatan 19. Under sommaren har lokalerna totalrenoverats för att bli inspirerande fräscha lokaler för Linköpingsbor som behöver stöd för att komma igång med en ny livsstil. På xtravaganza får varje kund bland annat ett individuellt program att följa, en egen hälsokonsult, gruppträffar och coaching för att både gå ner i vikt och behålla vikten. Det är en helhetslösning som xtravaganza är ensamma om i Sverige.

– Här väntar en trevlig och fräsch miljö med allt från rum för möten och samtal till möjlighet att träna i egen takt. Vi har redan många förfrågningar från intresserade personer som hört att vi är på gång att starta, och det gör oss extra inspirerade att komma igång, säger Marie Eriksson.

Marie Eriksson är tillsammans med sin man Nils-Åke Olsson franchisetagare till xtravaganza viktcenter Linköping. Båda har tidigare jobbat med träning och sjukvård, och de har dessutom ägt och drivit Schelins konditori under många år. Redan i höst kommer de att anställa en eller två personer till viktcentret.

Den 26 augusti kl 18.00 smygöppnar xtravaganza viktcenter för en förhandstitt i de nya lokalerna. Anmäl dig till Marie Eriksson, kontaktuppgifter nedan.

För pressbild, kontakta gärna:

Marie Eriksson, vd xtravaganza Viktcenter Linköping, tfn 0709-38 01 22, marie.eriksson@xtravaganza.se

För mer information, kontakta gärna:

Anna Skepphammer, marknadsansvarig xtravaganza, tfn 070-735 29 23, anna.skepphammer@xtravaganza.se

Elin Undén West, Vår pr-byrå, tfn 073-350 26 25, elin.unden@varprbyra.se

Xtravaganza är ett företag som hjälper människor att nå och behålla sin idealvikt. Företaget startades 2003 och har huvudkontor i Västerås. Xtravaganza har över 200 enheter i Norden och har hjälpt över 120 000 personer att gå ner i vikt. Xtravaganza har en snabb tillväxt och expansion i och utanför Europa.

Taggar: