Viktminskningsföretaget Xtravaganza växer snabbt – med mental träning

​Pressinbjudan

Nära hälften av svenskarna är överviktiga eller feta, och övervikt är i dag ett växande hot mot folkhälsan. Många lyckas gå ner i vikt, men det är vanligt att snabbt gå upp i vikt igen. Xtravaganza är ett vikt­minskningsföretag som har hjälpt mer än 120 000 människor att både nå och behålla sin idealvikt. Hemligheten bakom är mental träning.

Xtravaganza startades 2002 av entreprenörerna Per Sundström och Frank Angelini. I dag är ­Xtravaganza ett av Nordens ledande viktminskningsföretag representerade med över 80 enheter i Sverige och fortfarande i snabb tillväxt. Under hösten har Xtravaganza öppnat på ­ytterligare fem orter i Sverige, och företaget är på väg att erövra även Europa och Kina.

Vi har vuxit snabbt, men vi har inte presenterat oss ordentligt.

Välkommen att höra om vad Xtravaganza står för, hur vi jobbar med viktminskning och mental träning och träffa entreprenörerna bakom, våra hälsokonsulter och franchise­tagare. Vi bjuder på en lätt lunch i Xtravaganza-anda.

När? Tisdagen den 9 november 2010 kl 11- ca 12.30

Var? På Xtravaganza Viktcenter på Birger Jarlsgatan 118 i centrala Stockholm

Program

Per Sundström och Frank Angelini, grundare av Xtravaganza, berättar om vad Xtravaganza står för, varför de startade och vart konceptet är på väg.

Ingalill Vestman, utbildnings- och programansvarig för Xtravaganzas viktminsknings­program, presenterar Xtravaganzas ledstjärnor och hur man jobbar med mental träning för att behålla vikten. Ingalill Vestman ingår i Xtravaganzas expertcenter.

Camilla Rova, hälsokonsult och Xtravaganzas matinspiratör, presenterar Smakskolan, och visar hur matlust kan vändas till någonting positivt –med rätt inspiration.

Camilla ­presenterar också Xtravaganzas kokböcker.

Vi bjuder också på en buffé som utgår från Xtravaganzas matfilosofi. Alla deltagare får med sig Xtravaganzas kokbok “Din coach i köket”.

OSA senast den 4 november till Karin Pontén, karin.ponten@varprbyra.se, 0708-66 66 31.

Varmt välkomna!

Xtravaganza