Xtravaganza öppnar på fem nya orter

Report this content

Nu öppnar viktminskningskedjan Xtravaganza på fem nya orter i Sverige; Linköping, Fagersta, Gislaved, Kristinehamn och Kalix. Med de nya enheterna finns Xtravaganza på 77 orter i hela landet. Hos Xtravaganza får varje kund stöd av en personlig hälsokonsult och av gruppträffar med likasinnade, med målet att både nå och behålla idealvikten.

– Vi får förfrågningar från kunder i hela landet som har hört talas om oss och vill ha vår hjälp. Vårt mål är att alla svenskar ska ha nära till Xtravaganza, och nu har vi kommit ännu ett steg till på vägen, säger Anna Skepphammer på Xtravaganza.

Xtravaganza är en viktminskningskedja som hjälper människor att nå och behålla sin idealvikt. Xtravaganza startades år 2003 och är i dag en av de ledande aktörerna inom viktminskning i Sverige. Fram till i dag har över 120 000 personer fått hjälp till ett sundare liv genom att följa Xtravaganzas program.

Individuellt program och personlig hälsokonsult

Viktminskningsprogrammen på Xtravaganza kombinerar förändring av kost och livsstil med träning och rörelseglädje. En av de viktigaste hörnstenarna är mental träning för att förändra vanor och beteenden även på lång sikt. Varje kund får ett individuellt program att följa, en egen hälsokonsult, gruppträffar och coachning för att gå ner i vikt och för att behålla vikten. Det är en helhetslösning som Xtravaganza är ensamma om i Sverige.

– Övervikt är ett av vår tids stora hälsoproblem och det är kul att se att Xtravaganzas metod fungerar och ger resultat även på lång sikt. En bekräftelse på det är vi fått flera samtal även från personer i andra länder som vill starta Xtravaganza-program, säger Anna Skepphammer.

Ökar stadigt i hela Norden

Xtravaganza är en franschisekedja och har sedan starten för sju år sedan växt kontinuerligt till dagens storlek. I dag finns kedjan på över 200 platser i hela Norden, och antalet enheter ökar stadigt. Bara under hösten 2010 startar Xtravaganza på 27 nya orter i Sverige, Norge och Finland. I höst startar xtravaganza också i Kroatien och i januari kommer konceptet till England.

Kontaktuppgifter till Xtravaganza i hela landet finns på www.xtravaganza.se/sv/Sverige/Locations/

Pressbilder finns på:

För mer information, kontakta gärna:

Anna Skepphammer, marknadsansvarig Xtravaganza, tfn 070-735 29 23, anna.skepphammer@xtravaganza.se

Elin Undén West, Vår pr-byrå, tfn 073-350 26 25, elin.unden@varprbyra.se

Xtravaganza är en viktminskningskedja som hjälper människor att nå och behålla sin idealvikt. Företaget startades 2003 och har huvudkontor i Västerås. Xtravaganza har över 200 enheter i Norden och har hjälpt över 120 000 personer att gå ner i vikt. Xtravaganza har en snabb tillväxt och expansion i och utanför Europa.

Taggar: