Xtravaganza startar i Gislaved

Report this content

Från mitten av augusti blir det enklare för Gislavedsborna att gå ner i vikt och hålla formen. Då startar xtravaganza på Motion & Hälsa på Karl-Johansgatan, med personliga hälsokonsulter som hjälper till med motivationen. Catharina Augrell är den som står bakom satsningen som ska göra Gislavedsborna lite lättare.

– Jag ser fram emot att hjälpa Gislavedsbornaborna att gå ner i vikt och må bättre, säger Catharina Augrell, franchisetagare till xtravaganza viktklubb och delägare på Motion & Hälsa.

Xtravaganza är ett viktminskningsprogram som hjälper människor att nå och behålla sin idealvikt. Xtravaganza startades 2003 och har sedan starten hjälpt över 120 000 personer till ett sundare liv. Idag finns xtravaganza på över 200 platser i hela Norden. Xtravaganza ser till helheten och kombinerar kost och livsstil med träning och rörelseglädje. En av de viktigaste hörnstenarna är mental träning för att förändra vanor och beteenden även på lång sikt.

Egen hälsokonsult och individuella program

Xtravaganza startar på Motion & Hälsa på Karl-Johansgatan, som sedan tidigare har gym och gruppträning. På xtravaganza får varje kund bland annat ett individuellt program att följa, en egen hälsokonsult, gruppträffar och coaching för att både gå ner i vikt och behålla vikten. Det är en helhetslösning som xtravaganza är ensamma om i Sverige.

– Xtravaganza blir ett komplement till den verksamhet vi redan har. Det känns roligt att kunna erbjuda det här till Gislavedsborna, vi vet ju av erfarenhet att xtravaganzas metod fungerar och ger resultat på lång sikt, säger Catharina Augrell.

För pressbild, kontakta gärna:

Catharina Augrell, franchisetagare xtravaganza viktklubb Gislaved, tfn 0371-39 99 90, catharina@motionochhalsa.se

För mer information, kontakta gärna:

Anna Skepphammer, marknadsansvarig xtravaganza, tfn 070-735 29 23, anna.skepphammer@xtravaganza.se

Elin Undén West, Vår pr-byrå, tfn 073-350 26 25, elin.unden@varprbyra.se

Xtravaganza är ett företag som hjälper människor att nå och behålla sin idealvikt. Företaget startades 2003 och har huvudkontor i Västerås. Xtravaganza har över 200 enheter i Norden och har hjälpt över 120 000 personer att gå ner i vikt. Xtravaganza har en snabb tillväxt och expansion i och utanför Europa.

Taggar: