• Xvivo Perfusion/

Med anledning av Covid-19: XVIVO Perfusion AB:s årsstämma flyttas till ny adress och ytterligare försiktighetsåtgärder vidtas

Som en försiktighetsåtgärd för att minska risken för spridning av det nya coronaviruset (Covid-19), har XVIVO Perfusion AB:s styrelse beslutat att flytta årsstämman till större lokaler hos Svenska Mässan (konferenslokal J1) på adress Mässans gata 24 i Göteborg. Datumet och tiden för årsstämman är fortsatt tisdag 31 mars kl. 15.00.

I syfte att värna om deltagarnas hälsa har ytterligare ett antal beslut fattats kring genomförandet av bolagets årsstämma. Målsättningen är att årsstämman ska bli kort och effektiv med minsta risk för smittspridning av covid-19.

Följande förändringar har beslutats:

• Årsstämman flyttas till en större lokal
  • Deltagande av såväl styrelseledamöter som medarbetare kommer att hållas nere.
  • VD:s anförande ställs in och istället kommer en förinspelad videopresentation finnas tillgänglig på bolagets hemsida (www.xvivoperfusion.com) efter årsstämmans avslutande.
  • Ingen förtäring eller dryck kommer erbjudas i samband med stämman.

Färre deltagare, större avstånd, kortare tid och mindre interaktion bedöms sammantaget bidra till en väsentligt minskad risk för smittspridning.

Aktieägare som är sjuka, nyligen har vistats i ett riskområde eller tillhör en riskgrupp bör inte deltaga, utan kan rösta via ombud. Fullmaktsformulär finns att tillgå på bolagets hemsida www.xvivoperfusion.com. Kristoffer Nordström, koncernredovisningschef på XVIVO Perfusion AB (publ.), kan med fördel användas som ombud och nås på telefonnummer +46 735 192164 eller via mail på kristoffer.nordstrom@xvivperfusion.com. Sista dag för anmälan är 26 mars, i enlighet med vad som tidigare kommunicerats.

Göteborg 18 mars 2020

För ytterligare information vänligen kontakta:

Christoffer Rosenblad, CFO, tel: +46 735 192159, e-post: christoffer.rosenblad@xvivoperfusion.com
Magnus Nilsson, CEO, tel 031-788 21 50, e-post: magnus.nilsson@xvivoperfusion.com

Denna information är sådan information som XVIVO Perfusion AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 mars 2020 kl. 08:30.

_____________________________________________________________________________________