ELECTRA GRUPPENS EMISSION ÖVERTECKNAD

Report this content

- Electra Gruppens emission övertecknades och kommer att tillföra bolaget 26 Mkr. - Electra-aktien noteras på Nya Marknaden från och med den 4 maj.

Intresset från allmänheten för förvärv av aktier i Electra Gruppen har varit mycket stort. Bolagets emission på 600 000 aktier övertecknads och den totala efterfrågan i emissionen uppgick till över 2 miljoner aktier. Efter omkostnader beräknas emissionen tillföra bolaget cirka 26 miljoner kronor. Efter emissionen kommer bolaget att ha cirka 800 aktieägare. ”Vi konstaterar att intresset för bolaget varit mycket stort i samband med emissionen och notering på Nya Marknaden. Efter ett intensivt arbete med notering och emission kommer vi nu att koncentrera våra krafter på fortsatt utveckling av koncernens verksamhet”, säger koncernchefen Håkan Lissinger. ”Vi gläder oss mycket åt att nu vara framme vid vårt mål med notering av bolaget. Vi är mycket nöjda med det samarbete vi haft med noteringen med Nordea Corporate Finance, och vi ser nu fram mot bolagets fortsatta utveckling som noterat bolag. Vi befinner oss i en bransch med stora möjligheter för den som förstår utvecklingen, och det gör vi, som arbetat i branschen sedan 1949. Med andra ord finns potential för fortsatt lönsam tillväxt”, säger Håkan Lissinger. Electra Gruppens aktie kommer att handlas på Stockholmsbörsens Nya Marknaden under symbolen ELEC från och med den 4 maj. Nordea Corporate Finance är bolagets sponsor. För ytterligare information, vänligen kontakta Håkan Lissinger, VD och koncernchef 0480-584 11 eller 070-57 584 11 Hakan.lissinger@electra.se Besök gärna vår hemsida: www.electra.se