Lyckad VA-mässa i Göteborg

Xylems deltagande på VA-mässan i Göteborg blev en stor framgång med mycket besökare och bra intresse kring företagets nyheter. Störst intresse knöts givetvis till Flygt Experior, den nya serien avloppspumpar.

Varje mässdag hade Xylem en uppmärksammad presentation av Flygt Experior. Det var fullt i montern vid presentationen och det märktes att besökarna var imponerade av den nya produktserien.

- Lanseringen av Flygt Experior är den största vi gjort på 10 år och på kundernas positiva reaktioner förstod man att det var en efterfrågad lösning, säger Gunnar Berg, marknadschef på Xylem Sverige och fortsätter;

- Flygt Experior är ett koncept där vi knyter ihop hydraulik, elmotor och styrning. När det gäller hydraulik har vi förbättrat befintlig teknik, elmotorerna är IE3-kompatibla och mer effektiva än vad normerna säger och styrningen SmartRun har ett antal unika och patenterade funktioner som innebär att den själv hittar bästa verkningsgrad, för att minimera energiåtgång. Vid fälttester vi gjort har vi kunnat mäta energibesparingar på upp till 50% med Flygt Experior!

Även om det var störst intresse kring Flygt Experior så var även många besökare intresserade av de övriga produkter för avlopp, avloppsreningsverk och renvatten, som Xylem visade upp på mässan.

- Vi är mycket nöjda med VA-mässan och jag vill passa på att tacka alla som hade möjlighet att besöka oss i vår monter. Och till er som inte var på plats vill jag säga – kontakta oss så vi får tillfälle att träffas och presentera våra nyheter, avslutar Gunnar Berg.

Klicka här för att se bildspel från VA-mässan.

Kampanj – 20% rabatt på SmartRun

SmartRun är smart automatik med användarvänliga funktioner som gör pumpen tillförlitlig, energieffektiv och samtidigt håller rent i pumpsumpen. Fram till och med den 31 oktober har vi introduktionspris på SmartRun. Klicka här för mer info eller beställning.

Vill du ha mer info om nyheterna från Xylem?

Kontakta oss – klicka här för mer info.

Nedan - aktuella broschyrer. Kontakta gärna oss om du är intresserad så skickar vi ett ex till dig!