Nu lanserar vi den nya FLYGT 2600-Serien från Xylem

Låt proffsen göra jobbet - Flygt 2600-serien är konstruerad för de allra tuffaste förhållandena. Bygg- och anläggningsplatser kräver driftssäkra och robusta länspumpsystem. Xylem har över 60 års erfarenhet av att leverera länspumpar till flera av världens mest krävande applikationer.

Starta pumpen och koppla av!

Flygt 2600-seriens pumpar har inbyggd driftssäkerhet med innovativa lösningar som reducerar slitaget på pumphjul och tätningar. Med en design som möjliggör torrkörning behöver du inte ägna tid åt att övervaka pumparna dessutom är pumpen konstruerad så att det är mycket enkelt att justera pumphjulet. Tätningarna byts på ett kick och dina underhållstekniker kommer att tacka dig!

Upptäck nyheterna

• Luftventilen öppnas när pumpen går torr vilket gör motorn svalare och att motorns prestanda blir bättre
  • Med vår patenterade Spin-Outdesign skyddas yttertätningen och livslängden förlängs genom att tvinga ut slitande pratiklar från tätningen
  • Stötdämpare av gummi skyddar mot slag och stötar. Silhålen förhindrar att stora föremål sätter igen pumpen och silbotten fungerar även som ett grepp som minskar risken för att pumpen tappas när den flyttas.
  • Den unika Plug-intätningen av aluminium ger perfekt passning och kan bytas snabbt och enkelt. Den har Active Seal™ för nolläckage in till statorhuset och är konstruerad av högkvalitativa smaterial.
  • Med den smarta inspektionsluckan når du enkelt kopplingsplinten

Lär dig mer om fördelarna med Flygt 2600-serien i vår bifogade broschyr!

Xylem (NYSE: XYL) är en ledande global leverantör av vattenteknologi. En grundläggande del av vårt arbete är att utveckla nya tekniker som kan komma att förbättra vårt sätt att använda, förvara och återanvända vatten. Vi flyttar, behandlar, analyserar och återför vatten till miljön, och vi hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, på fabrikerna och i jordbruket. I mer än 150 länder har vi en stark och långvarig relation med kunder som vet att vi står för en dynamisk kombination av ledande produktvarumärken och expertkunskaper om applikationer med stöd av vår historia som innovatörer.

Xylem Water Solutions Sweden AB marknadsför och säljer produkter för pumpning, rening och cirkulation av vatten. Läs mer på www.xyleminc.com/se

Xylem har sitt huvudsäte i White Plains, New York, och hade år 2012 årliga intäkter på 3,8 miljarder dollar och cirka 12 700 anställda runt om i världen. Under 2012 kom Xylem med på Dow Jones Sustainability World Index för främjandet av hållbara affärsmetoder och lösningar runt om i världen.

Namnet Xylem härstammar från klassisk grekiska och är den vävnad som transporterar vatten i växter. Namnet belyser vår ingenjörskonst inom vattenområdet genom att sammanlänka den med den bästa vattentransporteringen som finns – den som pågår i naturen.