Ny på jobbet

Nils Rönnkvist är anställd som säljare av service och eftermarknad vid vårt säljkontor/serviceverkstad i Luleå.

Nils eller "Nisse" som han kallas till vardags kommer senast från ett svenskt kemföretag i Norrbotten. Vi hälsar Nisse välkommen och är glada att kunna stärka vår bemanning i norr. Han är nu anställd som säljare av service och eftermarknad och utgår från Luleå. Nisse når du på 073-811 50 45 eller via e-post nils.ronnkvist@xyleminc.com

Peter Svedberg

Xylem Sverige
Tele   0920-27 43 00
E-post peter.svedberg@xyleminc.com

Den 12:e januari 2011, beslutade ITT Corporation att dela upp bolaget i tre fristående företag. Under det gångna året har ett omfattande arbete gjorts för att genomföra detta. Xylem är det nya ledande vattenteknikföretaget som nu enbart fokuserar på vattenfrågor. Xylem [syl'e:m] består av 12 000 medarbetare i över 150 länder och företaget omsatte 26 miljarder kronor 2011.

Namnet Xylem härstammar från den gamla grekiskan och är en vävnad som transporterar vatten i växter och belyser den effektiva tekniken i vår vattenfokuserade verksamhet genom att förknippa den med det bästa systemet för vattentransport som finns - naturens eget. För mer information, besök oss gärna på www.xylemwatersolutions.com/se