Tryckstegringsanläggningar i världsklass!

Xylem Water Solutions utökar och kompletterar den befintliga GHV-serien med rostfria tryckstegringsanläggningar från Lowara.

Lowara GHV tryckstegringsanläggningar är framför allt avsedda för vattenförsörjning. De ger dig högsta kvalitet och energieffektivitet, till bästa totalekonomi. Pumparna i tryckstegringsanläggningen – Lowara e-SV – varvtalsstyrs med en Hydrovar frekvensomriktare som monteras direkt på pumpmotorn.

De vanligaste anläggningsområdet för Lowara GHV är vattenförsörjning i bostadshus, hotell, meijerier, skolor, sjukhus på golfbanor med mera. Kort sagt där det disponibla vattentrycket inte är tillräckligt.

Med Lowara GHV uppnås:

• maximal säkerhet med full redundans, varje pump har sin egen intelligens och givare vilket garanterar högsta säkerhet
  • en energisnål lösning
  • marknadsledande totalverkningsgrad ger minimerade driftskostnader
  • förenklad installation med kompakta mått - moduluppbyggnaden med standard komponenter gör också enheten enklare och ekonomisk att äga
  • godkänd för dricksvatten enligt WARS

Xylem Sverige

Gesällvägen 33
174 87 Sundbyberg

Den 12:e januari 2011, beslutade ITT Corporation att dela upp bolaget i tre fristående företag. Xylem är det nya ledande vattenteknikföretaget som nu enbart fokuserar på vattenfrågor. Xylem [syl'e:m] består av 12 000 medarbetare i över 160 länder och företaget omsatte 26 miljarder kronor 2011.

Namnet Xylem härstammar från den gamla grekiskan och är en vävnad som transporterar vatten i växter och belyser den effektiva tekniken i vår vattenfokuserade verksamhet genom att förknippa den med det bästa systemet för vattentransport som finns - naturens eget. För mer information, besök oss gärna på www.xylemwatersolutions.com/se

Taggar: