Nyemission i svenskt världsledande nanoföretag

Report this content

Nyemission i svenskt världsledande nanoföretag Stockholm 2004-09-22 Xzero AB (publ) genomför en nyemission mellan den 21 september och 15 oktober. Aktier emitteras för 11 kronor per styck i poster på 500 aktier. Likviden ska användas för att bygga en demonstrationsanläggning som har beställts av Intel Corporation. Xzero är ett utvecklingsföretag som ingår i KTH:s Energipark. Företaget har utvecklat en unik teknik för framställning av processvatten för halvledarindustrin. De två viktigaste beståndsdelarna vid tillverkning av datachips är kisel och absolut rent vatten. Intel har precis meddelat om lyckade experiment med linjebredden 35 nano - 2 857 gånger smalare än ett hårstrå. Till den processen behövs absolut rent vatten. www.scarab.se/xzero Kontakt Aapo Saask Tel: 08 660 39 70, E-post aapo@scarab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/22/20040922BIT20070/wkr0001.pdf