Richard Bengtsson ny HR- och kommunikationschef för YrkesAkademin

YrkesAkademin förstärker sin ledningsgrupp med Richard Bengtsson som stabschef. Richard påbörjar sin anställning under sommaren 2018 och tillträder i befattningen som HR- och kommunikationschef den 15 augusti då Ida Lantz blir föräldraledig.

Richard Bengtsson kommer närmast från Indea AB där han verkat som senior organisationskonsult inom ledarskap och förändring. Dessförinnan har Richard arbetat som kampanjchef för Liberalerna i Stockholm och haft ledande uppdrag inom ideell sektor, bland annat som förbundsordförande för Svenska Scoutförbundet.

- Jag är mycket glad över att vi har rekryterat Richard till YrkesAkademin. YrkesAkademin är inne i en expansiv fas och jag är övertygad om att Richard har rätt förutsättningar att stärka bolagets ledning med fokus på HR och kommunikation, säger Jan Larsson, VD för YrkesAkademin.

- YrkesAkademin har en viktig funktion i samhället genom att leverera högkvalitativa yrkesutbildningar som leder till riktiga jobb. Jag ser fram emot att vara med och bidra till bolagets utveckling under kommande år, säger Richard Bengtsson.

Vd

Att. Jan Larsson