YA Holding AB (publ) initierar ett skriftligt förfarande under sitt obligationslån

YA Holding AB (publ) inleder skriftlig förfarande för sitt 114 999 936 kr seniora säkerställda obligationslån med ISIN SE0016831150 (”Obligationerna”) för att få obligationsägarnas tillstånd att avnotera Obligationerna från Nasdaq Stockholms företagsobligationslista samt att minska bolagets skyldigheter gällande informationsgivning genom att ändra obligationsvillkoren.

Bolaget har idag instruerat Nordic Trustee & Agency AB (publ), som är agent enligt obligationsvillkoren, (”Agenten”) att skicka kallelse till det skriftliga förfarandet till direktregistrerade ägare och registrerade förvaltare av Obligationerna i skuldboken förd av Euroclear Sweden per den 19 juli 2024.

Resultatet av det skriftliga förfarandet kommer att offentliggöras via pressmeddelande när det skriftliga förfarandet avslutas. Avstämningsdagen för röstning i det skriftliga förfarandet är den 23 juli 2024 och sista dag at rösta är den 8 augusti 2024. Dock kan det skriftliga förfarandet avslutas i förtid om erforderlig röstningsmajoritet uppnås dessförinnan.

Kallelsen till det skriftliga förfarandet med mer information om villkorsändringarna och hur man röstar är tillgängligt på bolagets hemsida (https://ya.se/finansiell-information) samt via Agentens informationstjänst Stamdata (http://www.stamdata.com).

För frågor kring administrationen av det skriftliga förfarandet, dokumentationen eller röstningsförfarandet, vänligen kontakta Agenten på voting.sweden@nordictrustee.com eller + 46 8 783 79 00.

Denna information är sådan som YA Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-07-22 13:06 CET.

För information om förslaget, vänligen kontakta:

CFO

Lars Öberg