YA Holding AB (publ) noterar obligationer på Nasdaq Stockholm

Som tidigare har kommunicerats har styrelsen för YA Holding AB (publ) (”YA Holding”) fattat beslut om notering av obligationer på Nasdaq Stockholm. Nasdaq Stockholm har godkänt YA Holdings ansökan om upptagande till handel och första dag för handel i obligationerna är idag, 8 juni 2015.

Den 18 juni 2014 emitterade bolaget ett säkerställt obligationslån om upp till 400 miljoner kronor som löper över fem år med slutligt förfall i juni 2019. Obligationslånet löper med en rörlig ränta om STIBOR 3m + 700 räntepunkter. Den 3 juni 2015 offentliggjorde YA Holding ett prospekt och meddelade att bolaget ansökt om upptagande till handel vid Nasdaq Stockholm av obligationerna. Nasdaq Stockholm har godkänt YA Holdings ansökan om upptagande till handel och första dag för handel i obligationerna är idag, 8 juni 2015.

Prospektet finns tillgängligt i elektronisk form på www.ya.se och www.fi.se samt skickas, på begäran, i pappersform från YA Holding.

Denna information är sådan som YA Holding AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 juni 2015 klockan 08:30.

För frågor, vänligen kontakta:

YA Holding AB (publ) noterar obligationer på Nasdaq Stockholm.