YA vinner kontrakt för yrkesförarutbildning i Storgöteborg

YrkesAkademin vann upphandlingen för yrkesförarutbildning i Härryda kommun enligt ett tilldelningsbeslut som offentliggjordes idag. Utbildningen är en del av kursutbudet inom Kommunalförbundet i Göteborgsregionen och möjlig att söka för invånare i 13 kommuner. Utbildningen förväntas omfatta tre kursstarter för buss och tre för lastbil per år. Omsättningen beräknas bli mellan 4 och 9 miljoner kronor årligen, beroende på antalet kursdeltagare.

Tilldelningsbeslutet kan resultera i kontrakt efter en så kallad kontraktsspärr som löper över tio dagar från dagens datum.

- Det är naturligtvis glädjande att vi nu kan bredda vår verksamhet i yrkesvux-utbildningar till Göteborgsområdet. Vi är övertygade om att våra utbildningar kommer att hjälpa hundratals arbetslösa och nyanlända i regionen att komma in på arbetsmarknaden, säger Jan Larsson, vd på YrkesAkademin, och fortsätter:

- Kontraktet passar väl in i YAs strategiska inriktning att bredda vår verksamhet och kundbas. Vi ser fram emot att arbeta nära både bransch, Härryda kommun och andra kommunföreträdare i Göteborgsområdet för att skapa en bra utbildning som motsvarar branschens behov av kompetens.

För frågor, vänligen kontakta:

Taggar: