Ett hemmabiosystem, som hörs men inte syns. Yamaha YAS101.

Du behöver bara EN för att få surroundljud.

· Elegant och nätt. Den tunna och smala designen är anpassad för att harmoniera med Tvn på ett vackert vis.

· Enkelt. Kan lätt placeras på en tv-möbel eller vägghängas utan extra tillbehör.

· "Allt i ett" – enhet. Med bara EN enhet får du ett virtuellt surroundljud och en inbyggd subwoofer.

”Yamahas nya Yas 101 är svaret för konsumenten som vill ha EN bra enhet som hörs men inte syns. Jag har själv många gånger svurit över alla våra högtalare som samlar damm och vårt sladd-ormnäste och klumpiga förstärkaren som vi förövrigt inte lyckats få plats med i någon snygg tv möbel”, säger Marcus Carlsson, Hifi Produktchef på Yamaha.

Visst skulle det vara enkelt och skönt med bara EN enhet för att få lite härligt surroundljud hemma. Inga högtalare som står i vägen där du vill ställa ett skåp eller hänga upp en tavla.  Men en soundbar kan du istället inreda och designa ditt hem utan att ta hänsyn till alla dessa högtalare.

Cirkapriser och tillgänglighet

De finns tillgängliga i handeln från och med nu.

Rekommenderat pris från 2990 kr

Marcus CarlssonProduktchef på Yamaha
Telefon:  031 - 89 34 47
Mobil:  0701-90 04 21
E-mail: marcus_carlsson@gmx.yamaha.com

Yamaha Music Europe GmBH Branch Scandinavia har sitt huvudkontor i Göteborg och ingår i en koncern där moderbolaget är Yamaha Corporation (Japan), noterat på Tokyobörsen. Yamaha marknadsför Musikinstrument och AV-produkter på den nordiska marknaden. Omsättning beräknas till ca 460 MSEK detta verksamhetsår.