Pressmeddelande. Ljud från en tavla. Design från Yamaha.

Diskret eller iögonfallande - du bestämmer själv.

• Diskret eller iögonfallande - du bestämmer själv. Lätt att placera, ingen hylla behövs.
  • Stilren. Njut av ljud och konst i ett. Med minimala proportioner och ett elegant färgval, ser Restio ut som ett konstverk. Tunn design i eleganta färger. Finns i färgerna: Svart, lila, grön och vit.
  • "Musiksamlande". Självklart är den inte bara snygg, den låter bra och kan spela all din musik från iPhone/Android, USB, CD osv.

Den skapades från helt nya tankar, med konceptet att musikkällan är som en del av interiören. Den tunna designen med väggplacering och vinklade sidor gör att Restio ser ut som en tavla. Den kvadratiska fronten av metallgaller speglar och fångar ljus, under finns en duk med ett randigt mönster, som ger en känsla av djup – som om musiken släpps ut.

Diskret eller iögonfallande – du bestämmer själv hur du vill att den ska inreda ditt hem. Detta är en helt ny vacker ljud-inredningsdetalj som kan matcha din livsstil. Med sin minimala design möjliggör den en flexibel placering. Med ett djup på 9 cm och ett halvmåneformat stativ, kan du placera Restio mot en vägg. Med den självstående designen behövs ingen hylla, därför finns det inga begränsningar vart du kan placera den. Du kan även ta bort stativet och hänga den på väggen (kräver ett extra fäste). Det är det perfekta sättet att matcha din musikkälla till rummets inredning.

IntelliAlarm. Yamahas nya IntelliAlarm väcker dig försiktigt med en ljudkälla du själv har valt, filtrerar först bort obehagliga höga frekvenser, sedan byggs gradvis hela ljudspektrum upp innan slutligen signalen ljuder, så du garanterat är riktigt vaken. Den här funktionen gör uppvakningen blir så behaglig som möjligt.

Cirkapriser och tillgänglighet
De finns tillgängliga i handeln från och med september 2011.
Rekommenderat pris från 6490 kr

Se videon: http://www.youtube.com/watch?v=XEz5yNXSI_o&feature=player_embedded

Läs mer: www.yamaha.se
Musik har en enorm förmåga att påverka våra känslor. Vi älskar den, vi längtar efter den, vi fäster oss vid den. I mer än 120 år har Yamaha gjort stadiga framsteg, drivna av vår orubbliga entusiasm för musik. Vi utforskar hela tiden ljudets möjligheter, strävar alltid efter att ge dig en större musikalisk upplevelse.

Marcus Carlsson, Produktchef på Yamaha
Telefon:  031 - 89 34 47
Mobil:  0701-90 04 21
E-mail: marcus_carlsson@gmx.yamaha.com

Yamaha Music Europe GmBH Branch Scandinavia har sitt huvudkontor i Göteborg och ingår i en koncern där moderbolaget är Yamaha Corporation (Japan), noterat på Tokyobörsen. Yamaha marknadsför Musikinstrument och AV-produkter på den nordiska marknaden. Omsättning beräknas till ca 460 MSEK detta verksamhetsår.