Yamaha storsatsar på Musicians Planet

Report this content

Den 1-2 oktober 2011 är det dags för den första upplagan av ny musikinstrumentmässa i Sverige. Musicians Planet öppnar dörrarna på Münchenbryggeriet i Stockholm. Givetvis är Yamaha på plats för att visa hela sin bredd av musikinstrument. Förutom detta kommer vi att bjuda på en mängd intressanta aktiviteter och heta artister.

På lördagen får vi besök på scen av frontpersonerna från Hoffmaestro och dessutom uppträder EMD! Vidare bjuder vi på gitarrkonstnären Rodney Branigan och proffsiga DTX-drum demos med Simon Edgoose. Söndagen inleds med Stefan Gunnarsson, mannen som behärskar alla instrument. Senare dyker gitarrlegenden Jojje Wadenius upp. Utöver en clinic på stora scenen kommer han att delta i en jam session med Stefan Gunnarsson och blåsarna Frank Brodahl och Wojtek Goral.

Under mässan kommer vi också att hålla en tävling med fina priser i vår monter.

För den som inte har möjlighet att besöka mässan eller om man önskar mer information om vad som händer, kommer vi att erbjuda en spännande mässavdelning på vår hemsida. Denna kommer att ge information om utvalda produkter som visas och uppdateras löpande med videos från mässan. Se länk till sajten nedan.

Missa inte ett besök hos Yamaha på Musicians Planet. Du hittar oss i stora hallen i monter A003. Välkomna!

Kontaktperson:

Magnus Danielsson

Mob.tel: +46 (0)701 911 296

E-post: magnus.danielsson@gmx.yamaha.com

Yamaha Music Europe GmBH Branch Scandinavia har sitt huvudkontor i Göteborg och ingår i en koncern där moderbolaget är Yamaha Corporation (Japan), noterat på Tokyobörsen. Yamaha marknadsför Musikinstrument och AV-produkter på den nordiska marknaden. Omsättning beräknas till ca 460 MSEK detta verksamhetsår.