Yasuragi Hasseludden gör rekordstarkt år

Report this content

En stark inledning följdes av ett rekordresultat under andra halvåret 2010 för prisbelönta spahotellet Yasuragi Hasseludden strax utanför Stockholm. En tydlig må-bra-trend, hög kännedom om Yasuragi och en stark konjunktur ligger bakom framgångarna.

Från juli till december ökade vi med hela 20 procent jämfört med föregående år, säger försäljningschef Niclas Ingwall. För hela året är ökningen 14 procent med en totalomsättning på 164 Mkr. Vi gör därmed vårt bästa år hittills och slår ”all time high” tio månader av tolv.

Yasuragi Hasseludden fick förra året toppbetyg av stockholmarna, detta enligt en undersökning från det oberoende undersökningsinstitutet ISI Wissing. Yasuragi fick högsta poäng i rankningen någonsin, och vann samtliga klasser i konkurrens med företag i tio olika branscher. Hela 80 procent hade kännedom om Yasuragi och 75 procent av stockholmarna var positiva till Yasuragi Hasseludden, inte en enda var negativ. Något som nu även visar sig i antalet besökare.

- Ökningen är stark i båda våra segment, det vill säga privat- och mötesgäster, med en liten övervikt på privatsidan, framhåller Niclas Ingwall.

Mer än 46 000 gäster besökte Yasuragi Hasseludden under årets sista sex månader, vilket innebär 7 000 eller 15 procent fler än samma period föregående år.

Vi erbjuder en totalupplevelse för alla sinnen med fokus på inre ro och harmoni, något som moderna människor uppskattar alltmer idag, säger Niclas Ingwall.

För mer information:

Niclas Ingwall, försäljningschef
niclas.ingwall@yasuragi.se
Tel. 08-747 61 59, Mobil 070-648 62 47

Pressbilder finns att hämta på: www.yasuragi.se/press

Yasuragi Hasseludden erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor ute såväl som inne, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande behandlingar. Här finns 164 hotellrum och sviter i japansk stil, 25 möteslokaler samt två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras. Anläggningen omsätter ca 164 Mkr och drivs av Nordic Choice Hotels AS. Yasuragi ligger i ett naturskönt område 20 minuter från Stockholms innerstad. Yasuragi Hasseludden öppnade 1997 och byggnaden är ritad av den japanske arkitekten Yoji Kasajima.

Taggar: