Stort internationellt tryck på nya marknadsplatsen Yaytrade – lanserar fler betalningsmetoder

Nu har Yaytrade gjort en stor uppdatering av tjänsten som innebär en förenkling för alla internationella användare. Uppdateringen är ett svar på en ökad internationell efterfrågan och innebär att användarna själva väljer vilken valuta de vill handla med, och att det samtidigt går att se estimerade värden för andra valutor – för både svenska kronor (SEK), euro (EUR) och amerikanska dollar (USD). När köparen betalar med säker betalning via Yaytrades betalningspartner Stripe, konverteras valutan till säljarens valuta och säljaren får motsvarande värde utbetalt till sitt konto.

Sedan tidigare kan alla användare välja hur de vill göra affär: För en och samma tjänst eller produkt kan de välja att ta emot bytes-, hyres- eller köpförslag. Yaytrade har ett helt användaranpassat gränssnitt som förenklar dialogen mellan budgivare och annonsör. Med de nya funktionerna kommer detta att göras ännu bättre.

Tjänsten har redan lockat besökare från 160 länder där Sverige, Tyskland och USA står för de flesta besöken. Inom kort släpps också sajten på fem nya språk.

-Flera användare har hört av sig till oss och efterfrågat att både kunna se och handla i olika valutor. Vi är inne i vår viktigaste fas och har nått en kritisk massa användare där vi kan ta lärdom från deras beteenden på plattformen. Vi utvecklar dagligen nya funktioner och tar in den feedback som bidrar till att Yaytrade blir en bättre och mer seamless plattform för våra användare, säger David Knape, vd och grundare av Yaytrade.

För mer information, kontakta:

David Knape
Vd och grundare

Yaytrade (Ytrade Group AB) grundades 2015 och har huvudkontor i Stockholm. Yaytrade är en global marknadsplats där användarna kan sälja, köpa, byta och hyra produkter och tjänster på ett sätt som erbjuder dem en större frihet att själva bestämma över förutsättningarna för sitt handlande. Läs mer om Yaytrade på www.yaytrade.com, i App Store eller i Google Play.